کاهش ۳۵ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی/دو نفر جان باختند

کاهش ۳۵ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی/دو نفر جان باختند
بازدید 807 زمان 2017/01/01 کد خبر 3502

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، محمد سنجری صبح یکشنبه در کمیته راهبردی ایمنی استان اظهار کرد: اگر خواسته باشیم …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، محمد سنجری صبح یکشنبه در کمیته راهبردی ایمنی استان اظهار کرد: اگر خواسته باشیم برای صیانت از نیروی کار فقط اتکا به یک دستگاه کنیم کار سختی است و این کار از عهده یک دستگاه ساخته نیست.


وی بیان کرد: در همین راستا در ۹ ماهه امسال بالغ بر سه هزار و ۸۵۰ مورد بازرسی از سطح کارگاه ها انجام شده است.


وقوع ۳۵ حادثه ناشی از کار


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وقوع ۳۵ مورد حوادث ناشی از کار طی این مدت، بیان کرد: خروجی اقدامات انجام شده در این حوزه سبب کاهش ۳۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان شده است.


به گفته سنجری تعداد حوادث ناشی از کار در مدت مشابه سال گذشته ۵۳ مورد بوده است.


وی با بیان اینکه بر اساس قانون کارگاه های بالای ۲۵ نفر کارگر الزاما باید کمیته حفاظت فنی داشته باشند، عنوان داشت: در همین راستا در حال حاضر ۲۱۱ کمیته حفاظت در استان داریم نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته ایم.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین به آموزش های ارائه شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۹۵۵ نفر ساعت آموزش برگزار شده است.


۲۱۴ پیمانکار تاییدیه صلاحیت ایمنی گرفتند


سنجری با بیان اینکه بر اساس آیین نامه مصوبه شورای عالی حفاظت فنی در سال ۸۹ پیمانکاران امور عمرانی و اقتصادی همه دستگاه ها باید صلاحیت ایمنی داشته باشند، بیان داشت: برای دریافت این صلاحیت ایمنی پیمانکاران و کارگران آن ها باید آموزش های اولیه ایمنی را فراگیرند.


وی اضافه کرد: با تلاش و فرهنگی سازی انجام شده در حال حاضر ۲۱۴ پیمانکار در سطح استان از سال گذشته تاکنون تایید صلاحیت ایمنی گرفتند که ۱۵۱ مورد مربوط به پیمانکاران بخش معدن بوده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: برای صدور این تایید ها تاکنون چهار هزار و ۹۵۵ نفر ساعت کارگاه آموزشی ویژه کارفرمایان و ۹ هزار و ۲۸۹ نفر ساعت نیز آموزش ویژه کارگران برگزار شده است.


کاهش ۷۱ درصد حوادث فوتی ناشی از کار


سنجری همچنین به کاهش ۷۱ درصد حوادث فوتی ناشی از کار در این مدت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هفت نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در سال جاری به دو نفر کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه از مجموع حوادث ناشی از کار در سال جاری ۱۸ مورد مربوط به بخش ساختمان بوده است، عنوان داشت: این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی را نشان می دهد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع در حوادث کار این مدت ۳۵ نفر دچار حادثه شدند که ۱۰۰ درصد ان ها آقایان بوده و ۶۷ درصد نیز در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار داشته اند.


سنجری بیان داشت: همچنین ۸۰ درصد حوادث منجر به شکستگی بوده و پنج درصد حوادث منجر به فوت شده است.

منبع : مهر


خبر های مشابه کاهش ۳۵ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی/دو نفر جان باختند

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات