۶۵درصد گوشی های هوشمند آلوده هستند و در حملات پنهان از آن‌ها جاسوسی می‌شود

۶۵درصد گوشی های هوشمند آلوده هستند و در حملات پنهان از آن‌ها  جاسوسی می‌شود
بازدید 142 زمان 2017/01/03 کد خبر 3530

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سرهنگ علی نیک نفس روز دوشنبه در کارگاه آموزشی تخصصی دانشجو و جهان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سرهنگ علی نیک نفس روز دوشنبه در کارگاه آموزشی تخصصی دانشجو و جهان مجازی در تبریز افزود: ضریب نفوذ موبایل در کشور در حدود ۱٫۲ برابر شده و طبق آمار در شهریور ماه سال جاری آمار کاربران تلفن های هوشمند در کشور ۱٫۵ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: توسعه استفاده از ابزار های هوشمند علاوه بر فرصت های ایجاد شده آسیب های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

سرهنگ نیک نفس اظهار کرد: زمانی که هدفمندسازی یارانه ها اتفاق افتاد بیشترین پرونده های جرم اقتصادی در کشور رخ داد و از آن به بعد نیز حرکت تصاعدی داشته است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۲ در کشور ۲۶۰ میلیون کارت بانکی در دست مردم داشتیم که این رقم در اواسط سال جاری به ۳۴۰ میلیون کارت بانکی به دست مردم رسیده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۳ بیش از سه میلیارد تراکنش در کشور اتفاق افتاد که در سال جاری این رقم به چهار میلیارد و ۷۹۰ میلیون تراکنش افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد جرایم رسیدگی شده در کشور توسط پلیس فتا انجام یافته که بیشتر آنها در زمینه جرایم غیرمجاز مالی بوده است.

سرهنگ نیک نفس اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال آینده با جهش جرایم حریم خصوصی مواجه شویم که این به دلیل نبود آگاهی مردم در خصوص استفاده از فضای مجازی و گوشی های هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت مجرمان از فضای فیزیکی به فضای مجازی در حال انجام است، گفت: در سال جاری نسبت به ۹ ماه گذشته افزایش ۷۳ درصدی در حوزه جرایم شاهد بودیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا افزود: نزدیک به ۵۰ میلیون ثبت نام در تلگرام از ایران رخ داده که از این تعداد در حدود ۲۷ میلیون کاربر به صورت روزانه فعال هستند.

وی اضافه کرد: از یک هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل شده در پلیس فتا به صورت تصادفی انتخاب و بررسی شد که در ۸۳ درصد آنها فرد قربانی به صورت مستقیم در آن نقش داشته و به سادگی فریب خورده و یا اصول ایمنی را در این فضا رعایت نکرده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۶۵درصد گوشی های هوشمند آلوده هستند و در حملات پنهان از آن‌ها جاسوسی می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات