تدابیر امنیتی ویژه در کربلا و بغداد

بازدید 737 زمان 2017/01/05 کد خبر 3582

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به دنبال اقدامات تروریستی چند روز گذشته و کشته و زخمی شدن تقریبا ۳۰۰ شهروند عراقی، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به دنبال اقدامات تروریستی چند روز گذشته و کشته و زخمی شدن تقریبا ۳۰۰ شهروند عراقی، مقام های این کشور در یک اقدام بازدارنده به منظور پیشگیری از حوادث تروریستی، تدابیر امنیتی سخت گیرانه ای را در کربلا ، نجف و بغداد به اجرا گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، این اقدامات شامل تفتیش خانه ها و ساختمان های مسکونی و تجاری با استفاده از سگ های پلیس و نصب پست های بازرسی جدید و بازرسی ها از روستاهای نزدیک به بغداد و مزرعه های پیرامون آنها و بازرسی خودروها و مالکیت شان می شود.

این تدابیر باعث افزایش ترافیک های سنگین در معابر عمومی بغداد شده است. نیروهای امنیتی مستقر در پست های بازرسی به دستور حیدر العبادی نخست وزیر در خیابان های پایتخت تمامی خودروها از جمله خودروهای متعلق به مسئولان و اعضای احزاب سیاسی را تفتیش می کنند.

ستاد فرماندهی عملیات بغداد توقف خودروها را در دو طرف خیابان ها در بیش از ۹۰ منطقه پایتخت ممنوع کرده اند.رانندگان خودروها در بغداد حق ندارند ، شیشه های خودروی خود را مات و دودی کنند و به نیروهای پلیس دستور داده شده تا با رانندگانی که از تفتیش خودرو جلوگیری می کنند، برخورد کنند.

دولت عراق به منظور پیشگیری از اقدامات تروریستی که به یک پدیده تکراری در بغداد و سایر مناطق عراق تبدیل شده، تدابیر یاد شده را اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر عقیل المسعودی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان کربلا در ارتباط با تغییر پست های بازرسی موجود در خیابان های این استان گفت : این اقدام پس از آن انجام گرفت که اطلاعات امنیتی حکایت از آن دارد که عناصر تروریستی گروهک تروریستی داعش به منظور انجام حملات انتحاری علیه شهروندان وارد کربلا شده اند.

مقام های امنیتی در استان نجف، پس از تلاش تروریست ها برای نفوذ به نجف اشرف در هفته جاری، از روز سه شنبه تدابیر سخت گیرانه امنیتی را به اجرا گذاشته اند.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که تشدید حملات تروریستی در بغداد و مناطق مرکزی ، تلاش داعش برای کاستن از بار فشار سنگین عملیات نظامی در موصل است و نزدیک شدن نیروهای عراقی به مرکز این شهر است.

منبع : تابناک


خبر های مشابه تدابیر امنیتی ویژه در کربلا و بغداد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات