برگزاری پنجمین جلسه ادواری دبیران کارگروههای تخصصی و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران

برگزاری پنجمین جلسه ادواری دبیران کارگروههای تخصصی و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران
بازدید 677 زمان 2017/01/08 کد خبر 3655

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، پنجمین جلسه ادواری دبیران کارگروههای تخصصی و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، پنجمین جلسه ادواری دبیران کارگروههای تخصصی و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران روز یکشنبه مورخ ۱۹/۱۰/ ۹۵در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

نبوی مدیر کل پدافند غیرعامل استان ضمن تقدیر از دبیران و اعضا قرارگاه ،اجرای بیش از ۶۵۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سطح استان را یک اقدام کم نظیر در کشور برشمرد و خاطرنشان  کرد  با توجه به فصل سرما به منظور جلوگیری از افت فشار گاز همه دستگاههای اجرایی،صنعتی و صنفی بایستی  در راستای دو گانه سوز نمودن واحدها و استفاده از سوخت دوم جهت جلوگیری  افت فشار گاز همت و تلاش بیشتر نمایند.

معاون قرارگاه پدافند زیستی استان شیوع آنفلونزای فوق حاد طیور بومي در سطح استان را به عنوان یک مخاطره جدی زیستی دانست  و تاکید نمود اقدامات خوبی برای کاهش اثر آن در استان  در حال انجام است .

وی تالابهای میانکاله ،فریدونکنار و بابلسر را بخاطر ورود پرندگان مهاجر آلوده دانست و تاکید نمود جهت جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری به واحد های صنعتی تمامی دستگاهها همکاری لازم را با اداره کل دامپزشکی بعمل آورند.

در ادامه دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان   با اشاره به درگیری بعضي از استانها به بیماری آنفلونزا مرغی   گفت تلاش  برای پایش کانونهای در شعاع ۱ و ۳ و ۱۰ کیلومتری  در راستای حفاظت واحد های صنعتی خصوصا اجداد و مادر با دقت در دست اقدام است تا انشا الله به اقتصاد کشور و صنعت طیور  آسیبی نرسد.

برگزاری پنجمین جلسه ادواری دبیران کارگروههای تخصصی و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران

وی با اشاره به فعال شدن ستاد آنفلونزا در سطح استان و شهرستانها تاکید نمود همه اعضا برای کنترل باید به وظایف خودشان عمل کنند و همچنین گفت تاکنون هیچ گزارشی از بیماری آنفلونزا  انساني گزارش نشده و مرغهای بسته بندی شده در بازار از سلامت کامل برخوردار است.

همچنین شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  پیرامون مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه ای و رزمایش های زیستی انجام شده در استان  گزارش جامع ارائه نمودند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برگزاری پنجمین جلسه ادواری دبیران کارگروههای تخصصی و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات