هرگونه چالش در حوزه سایبر ، وجوه مختلف زندگی شهروندان را متأثر خواهد نمود

هرگونه چالش در حوزه سایبر ، وجوه مختلف زندگی شهروندان را متأثر خواهد نمود
بازدید 649 زمان 2017/01/11 کد خبر 3702

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، سلاجقه صبح روز یکشنبه ۱۹ دی ماه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، سلاجقه صبح روز یکشنبه ۱۹ دی ماه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شرکت مخابرات استان کرمان گفت: وجوه مختلف زندگی شهروندان ، به معنای واقعی، با فضای سایبر درآمیخته و هرگونه بی ثباتی ، ناامنی و چالش در این حوزه مستقیماً وجوه مختلف زندگی شهروندان را متأثر خواهد نمود.

وی با اشاره به انواع تهدیدات در حوزه سایبر اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده ای از فعالیت ها و تعاملات اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی کشور، در کلیه سطوح ، اعم از افراد ، مؤسسات غیردولتی و نهادهای دولتی و حاکمیتی در فضای سایبر انجام می گیرد .

این مقام مسئول با بیان اینکه پدافند غیرعامل هم با تهدید مقابله می کند و هم با آسیب پذیری، افزود: تهدید جایی عملی می شود که آسیب وجود داشته باشد به عنوان مثال اگر سقف ساختمان شما ترک داشته باشد و باران بيايد اول از همان قسمت مشكل­دار، رطوبت و نم رسوخ مي­كند، نه از جاي ديگر؛ پس اثر آن در جايي مشهود مي­شود كه ضعف و مشكل وجود دارد، ولي­ از جاهاي ديگر عبور کرده و نمي­تواند تاثیر فاحشی بگذارد. در نتيجه تهدید اثر خودش را در جايي كه آسيب پذيری موجود است، نمایان و آشکار ساخته و تاثير خود را مي­گذارد.

در ادامه رضا محمدی مدرس پدافند غیرعامل در حوزه سایبر با بیان تفاوت تهدیدات فضای سایبری و سایر تهدیدات گفت: طبیعتاً گستره فضای سایبری جهانی است که حوزه های کنترلی متداخل و هم پوشانی را برای فعالان عرصه کشوری همراه با رویکردهای حقوقی و فرهنگی مختلف و منافع راهبردی گوناگون ایجاد می کند.

وی افزود: تهدیدات در فضای سایبری متنوع می باشد و گروه های خرابکار با سازماندهی مناسب  نوع مجزایی از تهدید را تحمیل می کنند که نیاز به پاسخ های مختص به خود دارد .

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هرگونه چالش در حوزه سایبر ، وجوه مختلف زندگی شهروندان را متأثر خواهد نمود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات