واکنش کنسولگری ایران به ادعای بازداشت ۳ ایرانی

بازدید 653 زمان 2017/01/12 کد خبر 3716

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل کنسولگری ایران در هرات با انتشار بیانیه ای اخبار منتشر شده درباره دستگیری سه ایرانی را …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل کنسولگری ایران در هرات با انتشار بیانیه ای اخبار منتشر شده درباره دستگیری سه ایرانی را واهی دانست و اعلام کرد: تاکنون هویت این افراد تثبیت نشده و خبرهایی که از این دست منتشر شده ادعایی واهی می‌باشد.

به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در واکنش به اظهارات مدیر مبارزه با تروریسم فرماندهی پلیس هرات بیانیه‌ ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران دوست، برادر و همسایه‌ نزدیک  جمهوری اسلامی افغانستان است.

ایران اسلامی همواره در تلاش بوده و هست که صلح، امنیت، آسایش و توسعه در افغانستان برقرار شود و مردم مسلمان این سرزمین که سالیان سال رنج ناامنی را کشیده‌اند در پرتو صلح و همزیستی مسالمت آمیز زندگی کنند.

در ادامه‌ این بیانیه‌ خبری به حوادث تروریستی که در افغانستان روی داده‌ است نیز اشاره شده و آمده‌ است: تروریست ها در تلاش هستند تا با عناوین مختلف و با پوشش‌های گوناگون در کشورهای جهان و به خصوص در سرزمین‌های اسلامی ایجاد تنش کرده و امنیت را از مردمان آن صلب کند.

در این بیانیه با اشاره بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است  و در ۴ دهه‌ گذشته شهدای فراوانی را به دلیل مبارزه با تروریسم و افراطگرایی اهدا کرده، آمده‌ است: ایران اسلامی در حال حاضر نیز در مقابله با افراد شرور و تروریست قربانی می‌دهد.

این بیانیه‌ می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران هرگونه اعمال و حمله‌ تروریستی که از سوی هرفرد، گروه، سازمان و یا کشوری در هرنقطه‌ای از جهان که صورت بگیرد را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

سرکنسولگری ایران در هرات در این بیانیه اشاره‌ای به اظهارات روز گذشته‌ مسئولان اداره‌ مبارزه با تروریسم فرماندهی پلیس هرات داشت که  گویا ۳ تن از اتباع جمهوری اسلامی ایران  متهم به انجام اعمال تروریستی توسط نیروهای امنیتی هرات بازداشت شدند.

این نمایندگی سیاسی ایران در هرات گفته‌ است: تاکنون هویت این افراد تثبیت نشده و خبرهایی که از این دست منتشر شده ادعای واهی می‌باشد.

در بخشی از این بیانیه  سرکنسولگری ایران در هرات از مقامات ذیربط خواسته‌ است تا ملاقات زمینه‌ ملاقات با این افراد را به دلیل احراز هویت آنان مساعد سازند.

گفتنی‌ است سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان به عنوان یک همسایه‌ مسلمان و دارای اشتراکات فراوان دینی‌، تاریخی،فرهنگی و… صلح آمیز است و حمایت از دولت و ملت مسلمان افغانستان از اولویت‌های این کشور محسوب می‌شود.

پلیس هرات روز گذشته (سه شنبه) خبر از دستگیری سه ایرانی داده و مدعی شده که از دستگیرشدگان سلاح کمری به دست آمده است.

منبع : تابناک


خبر های مشابه واکنش کنسولگری ایران به ادعای بازداشت ۳ ایرانی

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات