با حضور مدیر کل پدافندغیرعامل استان سمنان کمیته پدافندغیرعامل اقتصاد و دارایی برگزار شد

با حضور مدیر کل پدافندغیرعامل استان سمنان کمیته پدافندغیرعامل اقتصاد و دارایی برگزار شد
بازدید 597 زمان 2017/01/12 کد خبر 3721

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، کارخائی با حضور در اداره کل اقتصاد و دارایی با خلیلی خواه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، کارخائی با حضور در اداره کل اقتصاد و دارایی با خلیلی خواه مدیر کل اقتصاد و دارایی و معاونین ایشان در خصوص مسائل و برنامه های پدافندغیرعامل در این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه مدیر کل پدافندغیرعامل با اشاره به توجه وزارت اقتصاد و دارایی در راستای اجرای اهداف پدافندغیرعامل که یکی از دستگاه های مهم و حیاتی کشور محسوب می شود، افزود؛ در این راستا اداره کل اقتصاد و دارایی استان سمنان با تشکیل کمیته پدافندغیرعامل نسبت به جایگاه و اهداف و رسالت پدافندغیرعامل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش مضاعفی داشته است.

وی حفظ سرمایه های ملی و زیرساختی را از اهداف مهم پدافندغیرعامل ذکر کرده و لزوم خدمات رسانی به مردم را از اولویت های برنامه ها دانستند و اجرای الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل را در این مهم خواستار شدند.

کارخائی با اشاره به تهدیدات مستمر دشمن در زمینه های مختلف از جمله سایبری لزوم آمادگی دستگاهها را در زمانهای اضطراری اعم از حوادث مترقبه و غیر مترقبه را جهت تداوم خدمت رسانی و مصون سازی در راستای حفظ دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف پدافندغیرعامل عنوان نمودند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان لزوم اقدامات موثر و اجرائی را در راستای اقتصاد مقاومتی از وظایف اداره کل اقتصاد و دارائی را مورد تقدیر قرار داده و هوشیاری و آشنایی با تهدیدات دشمن را در جهت اجرای سیاست های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید را مهم دانسته و افزود با شناخت اولویت ها و راهکارهای مناسب جهت مقابله با تهدیدات می توان برنامه ریزی مناسبی داشت.

وی در ادامه لزوم رعایت مسائل پدافندغیرعامل و تهیه مولد برق اضطراری را جهت ثبات و جلوگیری از خلل در امور مهم و ضروری دانستند و خواستار رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل گردیدند.

خلیلی خواه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل اقتصاد و دارائی استان در راستای اهداف و برنامه های پدافندغیرعامل، این امر را بسیار مهم و ضروری دانستند و عنوان نمودند کمیته پدافندغیرعامل اداره کل بصورت مستمر پیگیر امور و اجرای اهداف پدافندغیرعامل می باشد.

ایشان با اشاره به حساسیت حوزه سرمایه گذاری اقدامات اساسی را در راستای شناسایی و مقابله با تهدیدات دشمن را احصا نموده و راهکارهای جلوگیری از بروز خطر را در راستای کاهش آسیب پذیری مهم برشمردند.

خلیلی خواه در ادامه به مسائل حفظ و حراست و امنیت فضای سایبری در دستگاه و مجموعه واحدهای تحت پوشش اشاره داشت و افزود در اداره کل اقتصاد و دارائی جداسازی شبکه اتوماسیون با شبکه اینترنت انجام پذیرفته و اقدامات و ملاحظات لازم برای امنیت و ایمنی فضای فناوری و IT اتخاذ گردیده است.

با حضور مدیر کل پدافندغیرعامل استان سمنان کمیته پدافندغیرعامل اقتصاد و دارایی برگزار شدمدیر کل اقتصاد و دارائی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای مخاطبان را در عرصه معانی و مفاهیم پدافندغیرعامل مهم برشمرد و گفت از جمله تهدیدات مهم در این عرصه تهدیدات سایبری است که در این رابطه، دوره های آموزشی مناسبی در سطوح مختلف برگزار گردیده که مورد استفاده کارکنان و خانواده های آنان گردیده است. وی نقش اداره اقتصادی و دارائی و مجموعه دستگاههای مرتبط چون اداره امور مالیاتی، گمرک، بانکها و بیمه ها را در خدمت رسانی، حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی بسیار مهم برشمرد و افزود با توجه به اهمیت فضای فیزیکی و کالبدی مجموعه ادارات اقتصاد و دارائی باید تمامی مسائل و الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل برای مصون سازی و استحکام و استمرار خدمات رسانی به مردم رعایت و مورد توجه قرار گیرد. در این جلسه همچنین معاونین و مسئولین واحدها و دفاتر اداره کل اقتصاد و دارائی مطالبی را در خصوص رعایت مسائل پدافندغیرعامل بیان داشتند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه با حضور مدیر کل پدافندغیرعامل استان سمنان کمیته پدافندغیرعامل اقتصاد و دارایی برگزار شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات