جاسوسی از رایانه های اداری را جدی بگیریم

جاسوسی از رایانه های اداری را جدی بگیریم
بازدید 598 زمان 2017/01/15 کد خبر 3755

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری مل، ستوانیکم سلیمانی در کارگاه آموزشی اداره کل بازرسی استان اردبیل که در زمینه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری مل، ستوانیکم سلیمانی در کارگاه آموزشی اداره کل بازرسی استان اردبیل که در زمینه خطرات و تهدیدات فضای مجازی برای کارمندان دولت برگزار شد، تصریح کرد: سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی در تلاش هستند تا با صرف هزینه‌های هنگفت به هر نحو ممکن با به کارگیری انواع شیوه‌ها و شگردهای کسب خبر به داده‌ها و اطلاعات فوق محرمانه و محرمانه در ابعاد مختلف سازمانی دست‌یافته و از آن‌ها در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده نمایند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه دشمن با تخصیص بودجه‌های نجومی در امر نظامی و جاسوسی سعی دارد تا در هر کشوری نیروی انسانی و کارمندان دولت را که بیشتر از اقشار دیگر مردم در معرض تهدید و سوءاستفاده سازمان‌های جاسوسی قرار دارند به چنگ آورده و با استفاده از ابزارهای تشویق و تهدید و تحت فشار قرار دادن آن‌ها با تخلیه اطلاعاتی به خواسته‌های شوم خود برسند.
 
این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: از این رو باید کارمندان دولت نسبت به تمام ارتباطات خود مخصوصاً در فضای مجازی هوشیاری کامل داشته باشند تا در دام این افراد و سازمان‌ها قرار نگیرند.
 
ستوانیکم سلیمانی افزود: با توجه به روند رو به افزایش فناوری‌های نوین در زمینه اینترنت و مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر و استفاده عموم مردم و کارمندان ادارات و سازمان‌ها از این برنامه‌ها در محیط‌های عمومی و خصوصی و از جمله محل کار طبیعتاً باید در کاربرد این موارد احتیاط لازم را داشته و ضمن  بالا بردن سواد رایانه‌- رسانه‌ای خود و خانواده از بروز مشکلات کاری و شخصی پیشگیری نمایند.
 
وی با بررسی خطرات استفاده نادرست از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: با رعایت موارد امنیتی ساده تا حد زیادی می‌توان در برابر تهدیدات در امان بود.
 
این کارشناس پلیس فتا استان اردبیل با بیان اینکه از دانلود بیش‌ازحد نرم‌افزار، فیلم و کلیپ که امکان دارد حاوی بد‌افزارهای مخرب و جاسوسی بوده و سیستم‌های اداری را تهدید ‌کند خودداری نمایید، گفت: همیشه باید آنتی ویروس‌های سیستم‌های تحت نظارت خود را به‌روز و فعال نگه داشته و از دیواره آتش نیز استفاده کنید.

وی ادامه داد: مسئولین فنی و IT ادارات باید در تعیین سطح دسترسی کاربران به اینترنت  دقت لازم را داشته و برای جلوگیری از ورود بد افزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم‌های اداری دانلود کاربران را محدودتر کنند.

سرپرست دایره تشخیص‌و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان اردبیل با بیان اینکه نباید برای جابجایی داده و اطلاعات در سازمان‌ها از فلش مموری‌های متفرقه و شخصی استفاده کرد، افزود: بهتر است درگاه‌های بلااستفاده سیستم‌های اداری را بسته و از لوازم جانبی مورد تأیید و بررسی‌شده سازمان استفاده نمایید.

ستوانیکم سلیمانی با تاکید بر اینکه تجهیزات اداری را جهت نصب و تعمیر در اختیار افراد غیر سازمانی قرار ندهید، گفت: سطح دسترسی افراد در سیستم‌های اداری با توجه به وظیفه و کارشان باید مشخص شده و تعریف شده باشد.
 
این کارشناس در پایان با معرفی سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR از حاضران خواست تا در صورت داشتن هرگونه سؤال و مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه جاسوسی از رایانه های اداری را جدی بگیریم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات