طرح پدافندی ۱۵ نیروگاه بخار کشور تدوین شده است

طرح پدافندی ۱۵ نیروگاه بخار کشور تدوین شده است
بازدید 614 زمان 2017/01/15 کد خبر 3759

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سعیدرضا خادم المله، در حاشیه اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تسهیل مدیریت بحران و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سعیدرضا خادم المله، در حاشیه اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تسهیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش توزیع اظهار کرد: هدف از طراحی این کارگاه بر اساس مفاهیم کلی پدافند غیرعامل و تعریف مصوب فرماندهی کل قوا، آشنایی با تهدیدات دشمن است تا با شناختی که از آسیب‌پذیری‌ها به دست می‌آید و تطبیق آن با بخش‌های مختلف صنعت برق، راهکاری‌هایی برای کنترل خسارت و تسهیل مدیریت بحران و بازدارندگی که همگی کلیدواژه‌ها تعریف پدافند غیرعامل هستند ارائه شود.

وی افزود: بر این اساس فرهیختگان صنعت برق با کمک اندیشمندان بخش دفاعی کشور درباره اجرای این کارگاه‌ها جلساتی برگزار کردند.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، تولید، انتقال، توزیع و دیسپاچینگ را چهار رکن اصلی برق عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تسهیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در هر چهار رکن برق، در دستور کار قرار گرفت.

تدوین سناریو مقابله با تهدیدها، نخستین گام در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است

خادم المله در ادامه کارگاه آموزشی یادشده را این‌گونه تشریح کرد و گفت: در این کارگاه، تهدیدات طبیعی، آسیب‌پذیری‌ها دسته‌بندی و راهکارها توسط گروه‌های شرکت‌کننده تدوین می‌شود، در فاز بعد متناسب با مطالبی که اساتید در بخش تهدید شناسی و آسیب‌پذیری عنوان کردند تعدادی پرسش در قالب «کار خواسته» طراحی و به شکل مکتوب در اختیار شرکت‌های توزیع استان‌ها قرار می‌گیرد و هر گروهی در فضایی مجزا بر روی این پرسش‌ها به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازد.

وی در ادامه بابیان اینکه تدوین سناریو مقابله با تهدیدها، نخستین گام در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: در فاز بعدی، جمع‌بندی پاسخ‌های هر گروه که شامل چگونگی نگاه آن شرکت به پرسش‌ها است به‌صورت مجزا ارائه و جمع نیز درباره مفاد پرزنت ارائه‌شده نظرات خود را بیان می‌کنند، درعین‌حال، مدیریت بحران و مخاطرات موضوع آخر این کارگاه خواهد بود.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، در ادامه خاطرنشان کرد: برای مدیریت بحران در بخش توزیع، نقش شرکت توزیع، دستگاه‌های فرا سازمانی برای زمانی که تهدید تبدیل به تهاجم شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و راهکارهای کاهش مخاطرات به بحث گذاشته‌شده که درنهایت طرح پدافند غیرعامل حوزه توزیع استان‌های شرکت‌کننده ارائه می‌شود به‌این‌ترتیب نسخه پدافند غیرعامل هر شرکت توزیعی توسط خودش نوشته و راهکارهای کاربردی و اجرایی، کاملاً بومی‌سازی شده است.

خادم المله با اشاره قرار دادن فرمایشات فرمانده کل قوا مبنی بر تأکیدات ایشان بر انجام کار و تحقیقات میدانی، گفت: تاکنون چهار کارگاه آموزشی باهدف انجام کار میدانی و تدوین نسخه بومی‌سازی شده جهت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش برق، برگزارشده است، سه کارگاه در حوزه نیروگاه‌های بخار بود که ۱۵ نیروگاه بخار کشور تاکنون طرح‌های پدافندی آن تدوین شد ولی در بخش توزیع نخستین کارگاه اردیبهشت سال جاری در ساوه با حضور پنج شرکت برگزار شد.

وی افزود: دومین کارگاه با بازنگری در کاستی‌های کارگاه اول و تکمیل‌تر از نخستین کارگاه به میزبانی شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت برق، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس همکاران ما در صنعت برق با ابتکار، خلاقیت و تلاش شبانه‌روزی، نگذاشتند لحظه‌ای آبادان و قرارگاه‌های مهم بدون برق بماند، آن‌ها با این اقدامات موجبات حضور مردم مقاوم آبادان را درصحنه جنگ فراهم کردند.

خادم المله در ادامه با اشاره به اینکه در این کارگاه‌ها از حضور اساتید پیشکسوت برق در بخش توزیع که از دوران دفاع مقدس تجربیات ارزنده‌ای دارند استفاده می‌کنیم، افزود: آن‌ها چگونگی مجاهدت صنعت برق را در زیر حملات سنگین دشمن تشریح و از مقاومت و راهکارهای که در آن زمان ارائه می‌شد سخن می‌گویند.

 وی افزود: هدف ما این است تا نسل جوانی که جایگزین پیشکسوتان شدند بدانند که با چه زحمتی در آن شرایط سخت و ناگوار، صنعت برق به مردم خدمات‌رسانی می‌کرد، بر این اساس معتقدم اثرگذارترین بخش این کارگاه آموزشی، همان بخشی است که یادی از شهدا و مسئولین صنعت برق در دوران دفاع مقدس می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه طرح پدافندی ۱۵ نیروگاه بخار کشور تدوین شده است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات