باز کردن درب منهول های فاضلاب هنگام بارندگی به شبکه فاضلاب خسارت وارد می کند

باز کردن درب منهول های فاضلاب هنگام بارندگی به شبکه فاضلاب خسارت وارد می کند
بازدید 606 زمان 2017/01/15 کد خبر 3765

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش پایداری ملی، حسین مسگر امروز در کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌ها و مخاطرات …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش پایداری ملی، حسین مسگر امروز در کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌ها و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به مشکل ورود آبهای سطحی در موقع بارندگی به شبکه فاضلاب شهری اظهار کرد: روند تصفیه خانه فاضلاب بیرجند که اکنون در حال بهره‌برداری است به روش برکه تثبیت است که عوامل طبیعی مانند نور خورشید و باد به کمک باکتری‌های موجود در حوضچه عمل تصفیه انجام می‌شود.

 
وی با بیان اینکه تصفیه خانه بیرجند برای شرایط طبیعی ساخته شده، افزود: در مواقعی که بارندگی شدید است شوک به تصفیه خانه وارد می‌شود و این فرایند طبیعی را دچار مشکل و مختل می‌کند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: در زمان بارندگی دو اتفاق می افتد که یکی این است که کانالهای سطحی جوابگو بارندگی نیست آب در خیابان‌ها و معابر سریز می‌شود و مردم دریچه‌های فاضلاب را برمی‌دارند و حجم زیادی از آب وارد شبکه فاضلاب می‌شود که این امر موجب آسیب و کاهش عمر شبکه فاضلاب می شود.

مسگر با بیان اینکه شبکه فاضلاب مختص جمع آوری فاضلاب منازل طراحی و اجرا شده است، ادامه داد: ولی متاسفانه در هنگام بارندگی ساکنین مناطق اقدام به باز کردن درب منهول های شبکه فاضلاب می کنند که این عمل باعث می شود که مقدار زیادی خاک و آشغال وارد شبکه شود و علاوه بر مسدود شدن شبکه، باعث آسیب رساندن شدید به پمپ های تصفیه خانه فاضلاب و همچنین مختل شدن فرایند تصفیه فاضلاب می شود.

وی بیان داشت: بعد از بارندگی‌ها باید روزها و یا ماه‌ها صبر کنیم تا فرایند تصفیه خانه به شرایط نرمال برگردد و راندمان تصفیه به همین دلیل مدتی کاهش می‌یابد.

 به گفته وی دبی تصفیه خانه در شرایط عادی ۱۶۰ تا ۱۷۰ لیتر بر ثانیه است اما بر اثر همین بارندگی ها درتصفیه خانه بیرجند دبی ۱۱۰۰ لیتر (۷ برابر) بر ثانیه نیز ثبت شده است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان داشت: باید آگاه‌سازی شود تا مردم زباله‌ها را در جوی‌های شهر نریزند چرا که به شبکه فاضلاب آسیب می رساند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه باز کردن درب منهول های فاضلاب هنگام بارندگی به شبکه فاضلاب خسارت وارد می کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات