خرازی: شیطنت آمریکا مانع تحقق اهداف برجام شده است/ این کشور بار دیگر ماهیت بدعهد خود را نشان داد

خرازی: شیطنت آمریکا مانع تحقق اهداف برجام شده است/ این کشور بار دیگر ماهیت بدعهد خود را نشان داد
بازدید 579 زمان 2017/01/16 کد خبر 3771

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در پاسخ …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که پس از گذشت یک سال از اجرایی شدن برجام، دستاوردهای آن برای جمهوری اسلامی ایران چه بوده است، گفت: جنبه‌های مثبت برجام با گذشت زمان دیده خواهند شد. این توافق، دستاوردهای مهمی برای کشور به دنبال داشته و برخی تهدیدهای عمده را به فرصت تبدیل کرده است.

وی افزود: به نظرم در راه رسیدن به اهداف برجام متأسفانه موانعی دیده می‌شود که مهمترین آن‌ها شیطنت‌ها و کارشکنی‌های آمریکاست.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: ایالت متحده آمریکا متأسفانه این بار هم در روند اجرای برجام، ماهیت بدعهد و پیمان‌شکن خود را نشان داد و امیدواریم به زودی رویه این کشور در قبال برجام و تعهداتی که در این سند پذیرفته تغییر یابد.

خرازی با اشاره به وجود برخی اشکالات و ایرادات در روند اجرای برجام اظهار داشت: به نظر بنده، مهمترین موانعی که پیش روی اجرای برجام قابل شناسایی هستند، موانع بر سر راه معاملات و مبادلات بانکی است که حتما باید ایالت متحده برای رفع آن‍‍ها تصمیم مقتضی بگیرد و اراده سیاسی خود را برای به نتیجه رسیدن تعهدات برجامی‌اش به نمایش بگذارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پایان خاطر نشان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که متن برجام از حیث حقوقی مشکلی ندارد بلکه این آمریکا و هژمونی این کشور بر فضای مبادلات پولی و مالی و بانکی دنیاست که برای اجرای برجام مانع تراشی کرده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه خرازی: شیطنت آمریکا مانع تحقق اهداف برجام شده است/ این کشور بار دیگر ماهیت بدعهد خود را نشان داد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات