تدابیر پیشگیری از آنفولانزای پرندگان در استان اردبیل تشدید شد

تدابیر پیشگیری از آنفولانزای پرندگان در استان اردبیل تشدید شد
بازدید 617 زمان 2017/01/16 کد خبر 3781

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، صادق صالحی افزود: در روزهای اخیر تلفات مشکوکی در پرندگان وحشی آبزی (پلیکان) …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، صادق صالحی افزود: در روزهای اخیر تلفات مشکوکی در پرندگان وحشی آبزی (پلیکان) در حاشیه رود ارس مشاهده و با هماهنگی محیط زیست نمونه برداری لازم انجام شده و به آزمایشگاه مجهزی در تهران ارسال شده است.


وی اظهار کرد: همچنین بر اساس گزارش های واصله از تلفات مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی یکی از روستاهای واقع در مسیر مهاجرت پرندگان وحشی در شهرستان گرمی با ظن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نمونه برداری لازم انجام و برای پیشگیری از گسترش احتمالی آن اقدامات مراقبتی در محل انجام شد.


مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تاکنون در گله های طیور صنعتی استان هیچ موردی از تلفات مشکوک مشاهده و گزارش نشده است، بیان کرد: بیماری های پرندگان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کنترل و پایش می شود.


وی با بیان این که کارشناسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی استان در کشتارگاه ها حضور فعال دارند، گفت: جای هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف تخم مرغ و مرغ بسته بندی شده در کشتارگاه های مجاز وجود ندارد.


صالحی به مردم توصیه کرد در صورت داشتن مرغ خانگی و محلی آنها را در محل محصور نگهداری کنند تا با پرندگان وحشی ارتباطی نداشته باشند.


مدیرکل دامپزشکی استان همچنین مرغداری ها را به هماهنگی بیشتر با کارشناسان این اداره و رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی و قرنطینه فراخواند و گفت: مردم هم باید از هرگونه تماس با پرندگان وحشی و لاشه آنها خوداری کنند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تدابیر پیشگیری از آنفولانزای پرندگان در استان اردبیل تشدید شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات