آلمان: برای حفظ برجام با تیم ترامپ در تماس هستیم

آلمان: برای حفظ برجام با تیم ترامپ در تماس هستیم
بازدید 597 زمان 2017/01/17 کد خبر 3795

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مارتین شفر  گفت که دولت آلمان مذاکره درباره آینده توافق هسته ای را …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مارتین شفر  گفت که دولت آلمان مذاکره درباره آینده توافق هسته ای را با مقام های جدید آمریکایی ادامه داده است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آلمان پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با دو نشریه تایمز انگلیس و بیلد آلمان بار دیگر به توافق هسته ای خرده گرفت و آن را «یکی از احمقانه ترین» توافق های تاریخ آمریکا خواند.

ترامپ گفت: من از توافق با ایران خرسند نیستم. به نظرم این بدترین توافقی بود که صورت گرفت. ۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار ایران قرار دادیم.

این در شرایطی است که برخی مقام های اروپایی امروز در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بر اهمیت حفظ برجام تاکید کردند.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در این رابطه گفت: این توافق بسیار ارزشمند است و ما می خواهیم که ادامه یابد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هم در این خصوص اظهار داشت که کشورهای عضو این اتحادیه به اجرای توافق هسته ای پایبند خواهند بود.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس سال گذشته به توافقی برای پایان یک دهه تنش در زمینه برنامه هسته ای دست یافتند.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که پیرو برجام به تصویب رسید، با لغو همه قطعنامه های ضدایرانی قبلی، تحریم های ظالمانه علیه کشورمان را لغو کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آلمان: برای حفظ برجام با تیم ترامپ در تماس هستیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات