اظهارات مقامات کشورها در نشست شورای امنیت با موضوع ایران و اجرای برجام

اظهارات مقامات کشورها در نشست شورای امنیت با موضوع ایران و اجرای برجام
بازدید 543 زمان 2017/01/19 کد خبر 3825

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: یک …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: یک سال و نیم از پایان برنامه جامع مشترک و یک سال از روز اجرای توافق هسته ای با ایران می گذرد. 

پاور در ادامه مدعی شد: بعد از این مدت به این نتیجه رسیده ایم که این اقدام موفقیت آمیز بوده است و همه کشورهای شرکت کننده در توافق نامه به تعهدات خود عمل کرده اند.

وی با بیان این که واشنگتن به سهم خود تحریم‌های اقتصادی ایران را لغو کرده است ادعا کرد توافق هسته‌ای نباید منجر به انحراف اذهان درباره اقدامات دیگر ایران شود.

در همین حال جفری فلتمن معاون سیاسی سازمان ملل تاکید کرد: ايران به تمام تعهدات هسته‌اي خود عمل كرده و در شش ماه گذشته هیچ فعاليت موشكي بالیستیک انجام نداده است. 

همچنین نماینده ایتالیا در این نشست گفت: ايران به تعهدات خود درباره نیروگاه فردو بر اساس برجام عمل کرده است.

رئيس هيئت نمايندگي اتحاديه اروپا نیز گفت: ايران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده و اين موضوع مورد تاييد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است. ما درباره اجراي توافق هسته‌اي با ايران کاملا متعهد هستيم.

در بخش دیگری از این نشست نماينده فرانسه یادآور شد: همه تلاشمان را بکار مي‌بنديم تا از اجرای توافق هسته‌اي از سوی ایران مطمئن شویم.

نماينده انگليس نیز گفت: ما متعهد به افزايش همکاري‌هاي اقتصادي هستيم. صادرات انگلیس به ایران سال گذشته میلادی ۴۲ درصد افزایش یافت.

در ادامه نماینده روسیه تاکید کرد: ایران باید بتواند سلاح‌های متعارف را صادر کند. انتقال تسلیحات متعارف مشمول ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود. از اقدامات ايران در اجراي توافق هسته‌اي رضایت داریم.

نماینده قزاقستان در این رابطه گفت: برجام نتایج مثبتی برای منطقه به همراه داشته و روابط اقتصادی بهتری میان کشورها شکل داده است.

در همین حال نماینده مصر مدعی شد: به رغم برجام، درباره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه نگرانی‌هایی وجود دارد. 

نماینده بولیوی با بیان این که برجام یک پیروزی برای دیپلماسی و سازمان ملل متحد و پیروزی همه‌جانبه‌گرایی بر یکجانبه‌گرایی بود تاکید کرد: همه باید به تعهدات خود دربرابر برجام پایبند باشند.

نماینده سوئد نیز گفت: برجام یکی از بزرگترین دستاوردهای دیپلماسی در یک دهه اخیر بود و تداوم اجرای آن نیازمند پایبندی همه طرفها به تعهداتشان است.

نماینده آلمان برجام را یک توافق تاریخی در یک منطقه آشوب‌زده دانست و گفت: تردیدی وجود ندارد که تمامی طرفها در طول سال گذشته به این توافق پایبند بوده‌اند و این توافق تاکنون نتیجه‌بخش بوده است. برداشته شدن تحریمها اقتصاد ایران را بهبود داده است. فروش هواپیما به ایران یک عامل تشویق‌کننده برای این کشور است. آلمان متعهد به برجام و متعهد به برقراری روابط اقتصادی کامل با ایران است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اظهارات مقامات کشورها در نشست شورای امنیت با موضوع ایران و اجرای برجام

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات