خط دفاعی ما در پدافند شبکه‌های اجتماعی ضعیف است

خط دفاعی ما در پدافند شبکه‌های اجتماعی ضعیف است
بازدید 148 زمان 2017/01/23 کد خبر 3935

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در همایش دبیران شوراهای امر به معروف و نهی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در همایش دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان کردستان که در سالن جلسات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فراگیرکردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهم‌ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌های ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر، ستاد استان کردستان به عنوان یکی از ستادهای فعال شناخته شده است، گفت: معاونت دولت بر مردم و معاونت قضائی و نظامی ستاد استان نیز به عنوان معاونت‌های برتر معرفی شده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و در قالب یک معاونت و فعالیت چند نفر به اهداف مدنظر در این حوزه نمی‌رسیم.

الله‌مرادی تصریح کرد: هر گامی در راستای اجرا و احیای این فریضتین الهی توشه‌ای برای قیامت انسان خواهد بود و همه باید به اندازه توان و ظرفیتی که داریم در این زمینه تلاش و نقش‌آفرینی کنیم.در همین راستا وظایفی برای دبیران ستاد امر به معروف در سطح استان و شهرستان‌ها تعریف و کارهایی خوبی نیز انجام گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: البته با وجود تمام اقداماتی که انجام شده در این مسیر اشکالاتی نیز داریم که باید ضمن رفع آن بستر تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت موجود را فراهم سازیم.

الله‌مرادی گفت: دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به نحوی اقدام کنند که در مجموعه سازمانی که هستند این اقدامات در سطح استانی و شهرستانی نمود و نظارت جدی نیز بر روند اجرای برنامه‌ها داشته باشند.

ستاد امر به معروف استان یک درصد قائل به کار سلبی نیست

وی با بیان اینکه شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید دقیقا مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف استان یک درصد قائل به کار سلبی نیست و باید کارهای ایجابی به نحوی انجام شود که مخاطبین را جذب کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: زمینه‌سازی در محیط ادارات باید به گونه‌ای باشد که جذابیت ایجاد شود که مخاطب با کمال میل به آنچه تذکر داده شده، عمل کند.

الله‌مرادی با بیان اینکه دبیران امر به معروف و نهی از منکر در سطح دستگاه‌ها باید راهکارهای اجرای فریضتین را با توجه به مخاطبین خود تعریف و اجرا کنند، گفت: ما در ستاد امر به معروف دنبال مچ‌گیری و آسیب‌رساندن به کسی نیستیم و دیدگاه همه باید بر کار فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه ۵ معروف و ۵ منکر در اوایل امسال توسط دولت تعریف شده است، افزود: در پایان اسفند باید جمع‌بندی لازم را در این خصوص که هر کدام از دستگاه‌ها تا چه میزان حول این محورها عمل کرده‌اند، داشته باشیم.

باید مظاهر منکرات در سطح ادارات محو شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: باید مظاهر منکرات در سطح ادارات و در کل جامعه محو شود و به نحوی عمل کنیم که دیگر منکری در جامعه به ویژه در دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته باشد.

الله‌مرادی اظهار کرد: البته این انتظار را نداریم که یک روزه همه مشکلات حل شود، اما باید از حد شعار و کارهای کاغذی خارج و اقدامات عملیاتی‌تری در این زمینه در سطح ادارات ما انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه تهدیدات دشمنان امروز بسیار گسترده‌تر از گذشته است، گفت: قبلا جبهه دشمن در جنگ سخت کاملا مشخص بود ولی امروز در جنگ نرم دشمنان جبهه مشخصی ندارند و همین کار مقابله با تهدیدات آنان را سخت‌تر کرده است.

الله‌مرادی تصریح کرد: گستردگی فضاهای مجازی و گرایش بیش از ۸۰ درصد از جوانان به حضور در شبکه‌های اجتماعی از آسیب‌های جدی است که جامعه به ویژه بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه خط دفاعی ما در این پدافند خیلی ضعیف است، افزود: دشمن با تمام توان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها کار می‌کند و این کار ما را برای مقابله سخت‌تر کرده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه خط دفاعی ما در پدافند شبکه‌های اجتماعی ضعیف است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات