بازدارندگي، مهم ترين ثمره آمادگي در زمينه پدافند غير عامل است

بازدارندگي، مهم ترين ثمره آمادگي در زمينه پدافند غير عامل است
بازدید 218 زمان 2017/01/24 کد خبر 3983

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سرهنگ داوود عبدالمالکي،در جمع کارکنان انتظامي،اهداف پدافند غيرعامل را مستلزم وجود احساس مسئوليت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سرهنگ داوود عبدالمالکي،در جمع کارکنان انتظامي،اهداف پدافند غيرعامل را مستلزم وجود احساس مسئوليت بالا و جديت دانست و اظهار داشت: بازدارندگي مهم ترين ثمره آمادگي در زمينه پدافند غير عامل است و سرمايه گذاري در اين راستا به نوعي آسايش و آرامش را نيز براي مردم و مسئولان يک کشور به ارمغان خواهد آورد. 

وي افزود: پدافند غير عامل تنها با تهاجم ديگر کشورها و دفاع از تماميت مرزي يک سرزمين ارتباط ندارد ، بلکه در صورت وقوع حوادث طبيعي از جمله سيل ، زلزله و … آمادگي در زمينه پدافند غير عامل ، خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد. 

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه بخش عمده تهديدات دشمنان در بحث ايجاد اخلال در فعاليت‌هاي مردم و ايجاد فشار رواني بر جامعه است، اظهار داشت: آماده ‌سازي تمام زيرساخت‌ها در ناجا براي شرايط بحران ضروري است. 

سرهنگ عبدالمالکي با بيان اينکه پدافند غيرعامل مي‌تواند راهکاري مناسب براي مقابله با دشمنان باشد، افزود: ايران اسلامي پس از پيروزي در برابر استکبار همواره مورد تهديدات و توطئه‌هاي دشمنان بوده است اما با تلاش و هوشياري مردم ايران، همواره اين دسيسه و توطئه‌ها ناکام مانده است. 

اين مقام انتظامي همچنين بيان کرد: چگونگي دفاع به عوامل و شرايط مختلف بستگي داشته و انسان‌ها در دوران حيات خود سعي کرده‌اند با استفاده از عقل، تدبير و اراده خود بهترين راه دفاع را در وضعيت‌هاي متفاوت، در مقابل تهاجم دشمنا نشان انتخاب و آن را به کار ببندند.
  
وي اهداف پدافند غيرعامل را مستلزم وجود احساس مسئوليت بالا و جديت دانست و گفت: در زمان صلح و آرامش، وظيفه همه ما اين است که اهميت پدافند غيرعامل را درک کرده و در راه تقويت آن تلاش کنيم و اين مهم خاص نيروهاي نظامي نيست و هرسازماني مي‌تواند با تعريف پدافند غيرعامل در راستاي ماموريت هاي محوله آن را به کار بسته تا در زمان بحران دچار کمترين آسيب شود. 
 
سرهنگ عبدالمالکي ادامه داد: پدافند غيرعامل مصون سازي از آسيب‌ها و تهديدات احتمالي و کاهش آسيب پذيري نيروي انساني، ساختمان‌ ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان هاي حياتي از جمله مهمترين مزاياي اجراي ضرورت هاي پدافند غيرعامل در جامعه است و لازم است همه مسئولان و کارکنان انتظامي و حتي مردم و تمام جامعه در اين راستا تلاش کنند.

 
معاون هماهنگ فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران در پايان اظهار داشت: پدافند غير عامل را بايد به يک فرهنگ تبديل کنيم چرا که وقتي اصول پدافند غيرعامل رعايت شود هم جنبه صرفه جويي دارد و هم جنبه مسوئليت آفريني و اين مي تواند براي کشور يک مسير تعالي و رشد باشد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بازدارندگي، مهم ترين ثمره آمادگي در زمينه پدافند غير عامل است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات