تهدیدات امروز بیشتر فناوری پایه و دانش پایه است/ باید پدافند سایبری را قوی کنیم

تهدیدات امروز بیشتر فناوری پایه و دانش پایه است/ باید پدافند سایبری را قوی کنیم
بازدید 626 زمان 2017/01/24 کد خبر 3991

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استانهاي سازمان پدافندغیرعامل با اشاره به اینکه دفاع  عامل و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استانهاي سازمان پدافندغیرعامل با اشاره به اینکه دفاع  عامل و غیر عامل دو بال یک پرنده هستند، گفت: توانمندی های نظامی ایران اسلامی از عوامل بازدارنده تعدی قدرت های نظامی به کشور است.

وی کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری امنیت ملی و تسهیل مدیریت بحران را از اهداف پدافند غیر عامل عنوان کرد.

ایشان هدف اصلی پدافند غیر عامل را حفظ سرمایه انسانی و کاهش آسیب پذیری این سرمایه عنوان کرد و افزود:  ظرفیت آن در مازندران شایان توجه است.

این مقام مسئول حفاظت از سرمایه های فیزیکی و زیر ساختی و مراقبت از سرمایه های سایبری را از دیگر اهداف بسیار مهم پدافند غیر عامل دانست و افزود: دستگاه های اجرایی باید تهدیدات را احصاء و راه های مقابله و پیشگیری از بروز آن را به جد در دستور کار قرار دهند.

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور با اشاره به اینکه تهدیدات امروز بیشتر فناوری پایه و دانش پایه است، ابراز کرد: باید پدافند سایبری را قوی کنیم تا هنگام حملات سایبری زمینه تداوم کار در این حوزه را فراهم  کرد.

ایشان تهدیدات زیستی را از جمله تهدیدات مهم و خسارت بار برشمرد و گفت: از آن جا که مازندران در بخش های مختلف کشاورزی و تامین امنیت و سلامت غذایی استان بسیار مهمی است باید رعایت الزامات پدافند غیر عامل در این حوزه به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به اهمیت دیگر حوزه های پدافند غیر عامل نظیر پدافند شیمیایی، پرتوی، اقتصادی اشاره و تصریح کرد: تهدیدات اقتصادی از مهم ترین تهدیدات، ابزار آن تحریم و نسخه شفا بخش آن اقتصاد مقاومتی است.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافندغیرعامل کشور، تاکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی را تقویت، تولید را فرهنگ سازی و  کیفیت کالای داخلی را بالا ببریم.

همچنین وی با اشاره به اين كه مازندران در بخش های مختلف دارای ظرفيت های بی نظيری است كه از آن جمله مي توان به منابع انسانی فرهيخته ،كارآمد ،دريا و توانمندی های آن اشاره كرد، اظهار داشت: دريای مازندران كه در واقع بزرگ ترين درياچه جهان است دارای مزيت های عظيمی چون وجود منابع نفت و گاز، آبزيان، ظرفيت های ترانزيتی و تجاری، امكان همكاری های علمی و

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تهدیدات امروز بیشتر فناوری پایه و دانش پایه است/ باید پدافند سایبری را قوی کنیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات