لیبرمن: ایران تهدید اصلی علیه اسرائیل است

لیبرمن: ایران تهدید اصلی علیه اسرائیل است
بازدید 117 زمان 2017/01/28 کد خبر 4074

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در کنفرانس سالانه این موسسه گفت بدون …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در کنفرانس سالانه این موسسه گفت بدون درنظر گرفتن برجام، ایران به عنوان تهدید و خطر اصلی اسرائیل باقی می‌ماند.
وی در دهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه این موسسه، که چهار روز پیش برگزار شد، تاکید کرد: «جهان در مسیر دشواری پیش می رود. سوریه بدون مشارکت آمریکا به سوی یک توافق سیاسی حرکت می کند و تصویری که گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا ترسیم می کند بسیار بدبینانه است. همه این منطقه به اسرائیل وابسته نیست. خلائی در خاورمیانه به واسطه [سیاست‌های] آمریکا به وجود آمده است. خاورمیانه در مسیری خطرناک حرکت می کند.»
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل با حفظ یک محیط باثبات و کنترل شده، خوب عمل کرده است. 

 

لیبرمن در ادامه گفت: «من قصد ندارم به آمریکا در شرایطی توصیه کنم که چنین خواستی ندارد، اما این مطلب را به همه می گویم: اسرائیل و فلسطین را به حال خود بگذارید. مداخلات خارجی تنها صدمه می زند. نگاهی به مشارکت های اروپایی بیندازید. هیچ نمونه ای از مداخلات موفقیت‌آمیز آنها وجود ندارد. تلاش های مکرر برای انجام دادن اقداماتی که در سال ۱۹۹۳  آغاز شد متناسب با تعریف حماقت از منظر انیشتین است. اسرائیل نمی تواند به ابومازن (محمود عباس) چیزی بیشتر از آنچه وی در آناپولیس پیشنهاد کرد، پیشنهاد دهد. ما همه چیز پیشنهاد کردیم، او چیزی نداد. او توان این کار را ندارد. او حاکم نامشروعی است که قادر به رهبری یا متقاعد کردن نیست. بر اساس نظرسنجی ها، بیش از شصت درصد فلسطینی ها از ابومازن به عنوان رهبرشان حمایت نمی کنند. تشکیلات خودگردانی وجود ندارد. حماس در غزه و فتح در کرانه باختری وجود دارد.»

وی با تاکید بر سیاست‌ اشغالگرانه رژیم صهیونیستی افزود: «هیچ احتمالی برای صلح وجود ندارد. بنابراین راه مصالحه با فلسطینی ها توافقی دوجانبه نیست؛ بلکه توافقی منطقه‌ای است که شامل کشورهای عمل‌گرا باشد. هر الگویی که به اسرائیل برای حل این مناقشه ارائه شده است فاقد منطق است. اصل باید تبادل زمین و مردم باشد. مجموعه شهرک‌های احداث شده باید تحت حاکمیت اسرائیل باشد. حتی یک سکنه این شهرک‌ها نباید از جایشان تکان بخورند. این توافق هیچ مشکلی با حقوق بین الملل ندارد. هیچ دلیلی وجود ندارد اعرابی که خود را فلسطینی می دانند، شهروندی اسرائیل را داشته باشند.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «نمی توان با قدرت و توان جزئی وارد جنگ شد. باید از همه قدرت استفاده کرد تا طرف مقابل پرچم سفید را بالا ببرد. درخواست ما از دیگران این است: ما را تنها بگذارید. هدف ما این است که همسایگانمان بفهمند به نفعشان نیست در تخریب و نابودی اسرائیل سرمایه‌گذاری کنند.»
لیبرمن درباره اوضاع سوریه نیز در ادامه فرافکنی‌های رژیم تل‌آویو، با مطرح کردن ادعاهایی بی‌اساس گفت:« اتحادیه اروپا در مواجهه با این قتل عام جمعی چه کاری کرده است؟ اسرائیل قصد دارد از منافعش محافظت کند و تا آنجا که بتواند به صورت غیرعلنی کمک های بشردوستانه ارائه می کند. اسرائیل از روسیه می خواهد ایران را از این عرصه بیرون کند؛ حزب‌الله لبنان نیز باید از این عرصه بیرون رانده شود و قطعا هیچ سامانه تسلیحاتی پیشرفته‌ای از جانب روسیه نباید به دست حزب‌الله لبنان برسد. در هر صورت، به نظر من، اسد باید برود. هیچ گروه تحت حمایت ایران نباید در قدرت باشد. جدا از برجام، ایران تهدید و خطر اصلی اسرائیل محسوب می شود. ایران حامی اصلی ترور است.»

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه لیبرمن: ایران تهدید اصلی علیه اسرائیل است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات