نخستین دوره آموزشی پدافند غیر‌عامل حوزه زیستی در استان مرکزی برگزار شد

نخستین دوره آموزشی پدافند غیر‌عامل حوزه زیستی در استان مرکزی برگزار شد
بازدید 541 زمان 2017/01/30 کد خبر 4110

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری نخستین دوره آموزشی پدافند غیرعامل زیستی در استان مرکزی خبر داد و گفت: تهدیدات زیستی به عنوان یکی از تهدیدات فزاینده نامتقارن در عصر معاصر درعرصه‌های انسانی، محصولات کشاورزی و دامی، آب و مواد غذایی، صنایع مختلف و محیط زیست بر زندگی انسان تاثیرگزار است.

وی افزود: باتوجه به این تعدد حوزه‌ها در بحث پدافندغیرعامل بایستی در هر حوزه اقداماتی در راستای مقابله و دفع تهدید و حفظ تجهیزات و امکانات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و جلوگیری از تلفات انسانی صورت بگیرد که به این منظور بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت، غذا و دارو، امنیت غذایی و بیوتروریسم دوره آموزشی را برای پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، مدیران حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و بهداری نیروهای مسلح تدوین کردیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: این دوره آموزشی با هدف آموزش و افزایش مهارت‌های این حوزه سلامت با پدافندغیرعامل به ویژه با حوزه تخصصی زیستی و سلامت برگزار می‌شود چراکه متاسفانه بسیاری از دوستان اطلاعات جزئی با مقوله پدافندغیرعامل در حوزه تخصصی دارند.

جباری ادامه داد: برای نخستین بار دوره آموزشی پدافندغیرعامل در بخش تخصصی زیستی و سلامت در استان برگزاری می شود. سلامت و امنیت دو مقوله اساسی در هر کشوری به شمار می‌رود چراکه هر کشوری که بتواند امنیت و سلامت افراد را حفظ کند در سایر تهدیدات هم می تواند خوب عمل کند.

وی افزود: این دوره آموزشی با این رویکرد که سلامت از جایگاه و اهمیت ویژه ای در جامعه برخوردار است سعی در آشناسازی گروه پزشکی و بهداشت و درمان با این مقوله برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله در پایان با اشاره به سرفصل‌های این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: اصول و مبانی پدافند غیرعامل و اهداف کلان، تهدیدات زیستی و راهکارهای دفاعی، جنگ روانی، مفهوم و شیوه مقابله با جنگ روانی، تهدیدات جنگ نوین بیولوژیک، طبقه بندی عوامل شیمیایی و نحوه اثرگذاری و مقابله با این عوامل در بدن، اثرات پرتو در پوست و ارزیابی بیمار آلوده و اقدامات برای عدم گسترش از جمله سرفصل‌های تدوینی برای این دوره آموزشی دو روزه است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نخستین دوره آموزشی پدافند غیر‌عامل حوزه زیستی در استان مرکزی برگزار شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات