واکنش فرمانده نیروی دریایی ارتش به رزمایش آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج‌فارس

واکنش فرمانده نیروی دریایی ارتش به رزمایش آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج‌فارس
بازدید 568 زمان 2017/01/30 کد خبر 4114

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران به برگزاری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران به برگزاری رزمایش دریایی برخی کشورهای بیگانه در خلیج فارس، واکنش نشان داده است.

رزمایش سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه از چند روز دیگر در خلیج فارس برگزار خواهد شد و فرماندهی این رزمایش نیز با نیروی دریایی ارتش انگلیس خواهد بود. در این رزمای،ش طبق اعلام منابع خبری غربی قرار است که این سه کشور، آنچه که تهدیدات ایران معرفی کرده‌اند را شبیه سازی و با این تهدیدات ادعایی، مقابله نظامی کنند.

این سه کشور، رزمایش دریایی خود را “سه گانه متحد” نامیده‌اند و قرار است که در فرآیند برگزاری آن، از شناورها، تجهیزات و نیروهای نظامی هر سه کشور، استفاده شود. این اولین رزمایشی است که نظامیان آمریکایی در آن در دوران ریاست جمهوری ترامپ شرکت دارند.

دریادار سیاری، اشاره‌ مستقیمی به برگزاری این رزمایش نکرده اما به برگزاری رزمایش‌های کشورهای دیگر در خلیج فارس صراحتا اشاره کرده و گفته که، “در محدوده خلیج فارس و دریای عمان هر کسی بخواهد رزمایشی انجام دهد، جرأت وارد شدن به آب های سرزمینی ما را ندارد.”

وی همچنین تاکید کرده است که، در سال، ۲۵ رزمایش در تخصص‌های مختلف (موشکی، زیردریایی و آب‌های سطحی) برپا می‌شود و در ادامه همین روند، تا پایان سال رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ را برای نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی در دو هزار کیلومتری بندر چابهار و در آب های آزاد جهان، بدون نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی دیگر کشورها برگزار می‌کنیم.

“رزمایش سه گانه متحد” در حالی قرار است که طی روزهای آتی برگزار شود که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز رزمایش ولایت ۹۵ را طبق اعلام رسمی فرمانده نداجا، به زودی در شرق تنگه هرمز، خلیج فارس و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) آغاز خواهد کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه واکنش فرمانده نیروی دریایی ارتش به رزمایش آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج‌فارس

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات