افزایش چشمگیر حملات سایبری در اسپانیا در سال ۲۰۱۶

افزایش چشمگیر حملات سایبری در اسپانیا در سال ۲۰۱۶
بازدید 568 زمان 2017/01/31 کد خبر 4138

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  این موسسه در گزارش روز دوشنبه خود می آورد: عمده این حملات سایبری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  این موسسه در گزارش روز دوشنبه خود می آورد: عمده این حملات سایبری معمولاً از مبادی خارجی همچون چین، روسیه و اوکراین صورت می‌گیرند و دو برابر شدن آن نسبت به سال ۲۰۱۵ بسیار نگران کننده است.

به گفته موسسه ، هدف اصلی این حملات سایبری نیز رسیدن به سود اقتصادی از سوی بزهکاران و یا دسترسی به حساب های مدیران شرکت ها اعلام شده است. 

موسسه ملی امنیت سایبری اسپانیا در گزارش خود می افزاید: آمار های فوق در حالی است که این حملات سایبری از سوی همه شرکت‌های قربانی اعلام نمی‌شود چرا که برخی شرکت‌ها با هدف حفظ اعتبار خود ترجیح می دهند از این که مورد حمله سایبری قرار گرفته شده اند اطلاعاتی به بیرون درز ندهند.

شایان ذکر است رسیدگی به شکایت افراد و شرکت ها در خصوص حملات سایبری هم اکنون در سیستم قضایی اسپانیا امری پیچیده و طولانی است که ارگان های مختلف با هدف کاهش این حملات در پی تسهیل این پروسه های اداری و قضایی هستند. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه افزایش چشمگیر حملات سایبری در اسپانیا در سال ۲۰۱۶

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات