با هرگونه دخالت خارجی در امور دفاعی بشدت مقابله می کنیم

با هرگونه دخالت خارجی در امور دفاعی بشدت مقابله می کنیم
بازدید 632 زمان 2017/02/01 کد خبر 4182

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش  پایداری ملی، ویگن سرکیسیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش  پایداری ملی، ویگن سرکیسیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

علی شمخانی با اشاره به روند همکاری های گسترده و رو به رشد میان دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های دفاعی و امنیتی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایگان، همواره از اصول حسن همجواری، روابط مسالمت آمیز و بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای قابل تبادل پیروی می کند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده ایران در مقابله با تروریسم در سوریه و عراق و تاثیر آن بر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه اظهار داشت: در صورتی که با گسترش افسار گسیخته تروریسم تکفیری مقابله به هنگام صورت نمی گرفت امروز سراسر منطقه با بحران ناامنی مواجه بود.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت گفتگو و مفاهمه در حل و فصل اختلافات منطقه ای و اجتناب از نظامی گری و خشونت در این خصوص را لازمه حفاظت از امنیت و ثبات عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد و توسعه درگیریهای منطقه ای خواست و اراده بیگانگان برای افزایش حضور و مداخله در امور داخلی کشورها و فروش سلاح بوده و باید با هوشیاری و همکاری مستمر اجازه شکل گیری بحرانهای تصنعی داده نشود.

شمخانی سابقه منفی کشورهای غربی در حمایت از تروریسم و استفاده از ابزار تحریم برای محدود سازی کشورهای قربانی تروریسم چون ایران و سوریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای توسعه توان دفاعی متعارف خود از هیچ کشور یا سازمان بین المللی اجازه نخواهیم گرفت و با هرگونه دخالت خارجی در امور دفاعی از جمله توان موشکی جمهوری اسلامی ایران بشدت مقابله خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان ساخت: گروه های مسلح تکفیری که از سوی برخی کشورهای منطقه پشتیبانی فکری و مالی می شوند در کنار رژیم صهیونیستی دو تهدید اصلی برای امنیت بین الملل به شمار می روند و متاسفانه ائتلاف های کاغذی هیچ عملکرد قابل دفاعی در زمینه مهار این تهدیدها نداشته اند.

ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر علاقمندی دولت ارمنستان به گسترش همکاری و ارتقاء سطح مناسبات با ایران تأکید کرد.

وی با تاکید بر اراده رهبران ارمنستان برای تقویت و گسترش همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما با ایجاد هرگونه تنش در منطقه و میان همسایگان مخالفیم و ضمن قدردانی از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مهار بحران ها و ایجاد ثبات، آماده افزایش همکاری دو جانبه در این خصوص هستیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه با هرگونه دخالت خارجی در امور دفاعی بشدت مقابله می کنیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات