رویترز: آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند

رویترز: آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند
بازدید 687 زمان 2017/02/03 کد خبر 4202

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، خبرگزاری رویترز می‌گوید انتظار می‌رود که دولت آمریکا جمعه به دلیل آزمایش موشکی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، خبرگزاری رویترز می‌گوید انتظار می‌رود که دولت آمریکا جمعه به دلیل آزمایش موشکی اخیر ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۵ شرکت ایرانی اعمال کند.

رویترز گفته که آمریکایی‌ها قصد دارند این اقدام را به روشی انجام دهند که از نظر حقوقی به نقض برجام تفسیر نشود؛ نقض همان توافقی که آمریکا یکی از ۷ امضاکننده آن است.

در این گزارش آمده که در تحریم‌های جدید، ۸ شرکت ایرانی به اتهام حمایت از تروریسم در لیست سیاه جای گرفته‌اند.

آمریکایی‌ها ارگان‌هایی در داخل ایران و کشورهای مسلمان‌نشین را به دلیل مقاومت در برابر متحدان واشنگتن به خصوص رژیم صهیونیستی، تروریستی می‌داند.

خبرگزاری رویترز گفته که ۱۷ شرکت ایرانی هم به دلیل حمایت از برنامه ساخت موشک‌های بالستیک، تحریم خواهند شد.

آمریکایی‌ها چند روز پیش خبر از پرتاب یک موشک بالستیک در نزدیکی تهران دادند و در ادامه لفاظی‌های سیاسیون این کشور علیه ایران آغاز شد.

وزیر دفاع ایران این آزمایش را تأیید کرد و وزیر خارجه هم گفت که توان دفاعی کشورمان هیچ ارتباطی به توافقات بین المللی به خصوص برجام ندارد.

آمریکایی‌ها اما موضع تهاجمی را کماکان حفظ کردند و ابتدا «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور و سپس «دونالد ترامپ» خود رئیس‌جمهور آمریکا، به ایرانیان به دلیل آزمایش یک موشک درون خاک خودشان، «اخطار» دادند.

ترامپ و دوستان البته داستان را به برجام هم ارتباط دادند و گفتند که ایران به جای آنکه بخاطر توافق بدی مانند برجام از آمریکا متشکر باشد، روز به روز جسورتر می‌شود.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید هم پنج‌شنبه شب گفت که ایران اقدامات خصمانه جدید علیه شناورهای نیروی دریایی آمریکا بکار بسته و این کار بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رویترز: آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات