فهرست صادرات تجهیزات پزشکی تحریمی ایران بروزرسانی شد

فهرست صادرات تجهیزات پزشکی تحریمی ایران بروزرسانی شد
بازدید 673 زمان 2017/02/03 کد خبر 4204

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه جدیدی، فهرست تجهیزات پزشکی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه جدیدی، فهرست تجهیزات پزشکی که برای صادرات یا صادرات مجدد به ایران نیازمند دریافت مجوزهای ویژه از آمریکاست را بروزرسانی کرد.

بر اساس قانون ۳۱ سی اف آر ۵۶۰٫۵۳۰ قانون مبادلات و تحریم‌های ایران در این وزارتخانه، فهرستی از تجهیزات پزشکی اجازه صادرات یا صادرات مجدد به ایران را ندارند مگر اینکه مجوز ویژه‌ای از دولت آمریکا دریافت شود.

این اطلاعیه با هدف بروزرسانی و شفاف سازی این فهرست تجهیزات پزشکی منتشر شده است.

اقلامی که در این فهرست به آن اشاره شده است به دو بخش تجهیزات پزشکی عمومی و تجهیزات آزمایشی تقسیم می شود. تجهیزات پزشکی عمومی شامل دستگاه های تولید اکسیژن، پمپ های با قدرت پمپاژ بیش از یک لیتر در دقیقه، تجهیزات عکس برداری تشخیصی پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی شامل بیش از ۳۲ قلم تجهیزات است.

روز گذشته، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا به بهانه آزمایش موشکی جدید ایران، برنامه‌ای برای اعمال تحریم های جدید علیه این کشور دارد و این برنامه به گونه‌ای تنظیم شده است که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را نقض نکند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه فهرست صادرات تجهیزات پزشکی تحریمی ایران بروزرسانی شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات