پدافند مردم محور، مهمترین پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمن است

پدافند مردم محور، مهمترین پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمن است
بازدید 643 زمان 2017/02/05 کد خبر 4246

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  قاسم غریب آبادی در جلسه شورای اداری بهزیستی استان با بیان این مطلب …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  قاسم غریب آبادی در جلسه شورای اداری بهزیستی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: این پدافند به عنوان بزرگترین و مهمترین پدافند برای مقابله با دشمن در نظر گرفته شده که نیاز به هیچ گونه ابزار تسحیلاتی ندارد و مهم ترین نقش مردم در پدافند غیر عامل حضور و یکدستی آن ها در همه صحنه ها است .
وی، کار در بهزیستی و خدمات رسانی به مددجویان و نیازمندان که احساسی تر و شکننده تر از دیگر افراد جامعه هستند، حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: وجود یک فرد ناراضی از خدمت رسانی درجمهوری اسلامی به اندازه ۲۰ افسر ارشد اطلاعاتی موساد می تواند به کشور صدمه بزند.
غریب آبادی افزود: یک افسر اطلاعاتی موساد نمی تواند مستقیما وارد کشور شده و بر ضد نظام فعالیت کند اما یک شخص ناراضی ازخدمات رسانی، می تواند درهرجمع و مکانی وارد شده و نارضایتی خود را ابراز کند که این به ضرر کشور است.
مدیرکل پدافند غیر عامل گلستان با اشاره به اینکه برخی از کارشناسان سیاسی و اجتماعی، انقلاب را به ۳ مرحله تقسیم کردند، اظهار کرد: در مرحله اول این انقلاب بر پایه احساسات شکل می گیرد و مردم به خیابانها می ریزند که پس از پیروزی آن مرحله دوم یعنی خشونت و سرکوب مخالفان آغاز می شود و در مرحله سوم که ۳۰ سال بعد از انقلاب آغاز می شود، تقابل نسل ها صورت می گیرد، به طوری که نسل جدید و نسل گذشته به لحاظ فکری و ایدئولوژی دچار تناقض می شوند و در این مرحله فروپاشی یک انقلاب بوجود می آید.
وی با بیان اینکه این مرحله درباره انقلاب اسلامی صدق نمی کند، افزود: انقلاب اسلامی ما بر پایه ایدئولوژی و ارزشهای اسلامی و انسانی شکل گرفت و این انقلاب، دعوت و بازگشت به ارزش‌ هایی بود که ذات انسان و پذیرفتن قواعد الهی را سرلوحه کار خود قرار داد.
غریب آبادی در خصوص پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل، ماهیت پیشگیرانه و بین رشته ای دارد که درحوزه های جنگ نرم، اقتصادی، مردم محور، سایبری و غیره فعالیت دارد که خود به عنوان عاملی دفاعی، با بازدهی بالا و طولانی مدت و استفاده بسیار آسان تر از پدافند عامل مورد استفاده قرارمی گیرد.
مدیرکل پدافند غیر عامل گلستان با تاکید بر مصون سازی پروژه ها و تاسیسات کشور خصوصا در بخش زیربنایی، خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل در تاسیسات هسته ای ایران به خوبی رعایت شده است و حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران امکان پذیر نیست.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پدافند مردم محور، مهمترین پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمن است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات