۶ میلیون قطعه مرغ تخمگذار و گوشتی تلف شد

۶ میلیون قطعه مرغ تخمگذار و گوشتی تلف شد
بازدید 636 زمان 2017/02/05 کد خبر 4262

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهدی خلج در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه بیشترین آمار تلفات …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهدی خلج در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه بیشترین آمار تلفات در استان تهران ثبت شده است ، افزود : براساس گزارش های موجود ۶ میلیون قطعه مرغ گوشتی و تخم گذار از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی به علت بیماری آنفلونزا در کشور تلف شده است.

وی گفت: براساس پایش های انجام شده و گزارش های رسیده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۱۵ استان مشاهده شده و در ۸ استان از این پانزده استان نیز در حدود یک ماه است که موردی از بیماری مشاهده نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود : موارد بیماری آنفلوانزا در استان های گلستان، آذربایجان شرقی و البرز ۴۴ روز است که مشاهده نشده است.

خلج گفت: از آخرین گزارش ابتلای پرندگان به آنفلوانزا در استان های لرستان و قزوین ۳۵ روز می گذرد و تاکنون مورد جدیدی گزارش نشده است.

وی افزود: در استان اردبیل نیز از آخرین گزارش ابتلا به آنفلوانزای پرندگان ۲۵ روز می گذرد و در این مدت استان از لحاظ شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : در بقیه استان ها همچنان با مشکل شیوع و تلفات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مواجهیم و دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه ای در حال اجراست.

خلج افزود: حدود ۹ مرکز تجمع پرندگان مهاجر شامل تالابها، مخازن نگهداری آب باغات و مزارع ، آبگیر رودخانه ها و دریاچه سدها از اصلی ترین منشاء شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور است.

وی گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سراسر قاره اروپا را درگیر کرده و در آسیا نیز درگیرترین کشور کره جنوبی با ۲۰ میلیون قطعه تلفات انواع پرندگان است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۶ میلیون قطعه مرغ تخمگذار و گوشتی تلف شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات