نفوذ دشمن در کشاورزی کشور با ابزار تراریخته ها

نفوذ دشمن در کشاورزی کشور با ابزار تراریخته ها
بازدید 594 زمان 2017/02/06 کد خبر 4282

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا، در همایش رزمندگان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا، در همایش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بزرگداشت مدافعان حرم استان مرکزی، با تأکید بر اینکه «دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مسئولین، مردم و قوای سه‌گانه است» خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که حیات انقلاب در پیوستگی ملت و دولت و رهبری بوده است و باید این انسجام حفظ شود.

وی درخصوص فرصتها و تهدیدهای پیش‌روی انقلاب اسلامی گفت: حوادثی که طی ۳۸ سال گذشته رخ داده و حیات مجدد اسلام که از پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزیهای بعدی ناشی شده است، خارج از تصور و باور جهانیان است.

سردار صفوی ادامه داد: پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، معیارها و باورهای ملتها را تغییر داد و دامنه باورپذیری نسبت به رخدادهای به‌ظاهر غیرممکن را عوض کرد؛ این تغییر را تنها می‌توان با تکیه بر تحلیلها و تفسیرهای مبتنی بر سنت الهی و آموزه‌های قرآنی تفسیر کرد.

وی درخصوص پیامدهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در دنیای اسلام از شمال آفریقا و غرب آسیا شاهد تحولات اساسی هستیم؛ همچنین شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی و حکام مستبد عربستان در یمن نیز بخشی دیگر از تحولات است که همه اینها قسمتی از پیامدهای انقلاب ایران برای منطقه بوده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: انقلاب اسلامی توانست روحیه مقاومت و مکتب قرآن را پرورش دهد و مردم را به پیروزی امیدوار کند. امروز حرکت پیام انقلاب توقف ناپذیر شده و مرزهای جدیدی را درنوردیده و آرزوهای ملتها را برآورده می‌کند و در سوی دیگر ناکامی و شکستهای جدیدی را به دشمنان اسلام و ایران تحمیل می‌کند و در مقابل، ایمان ما نیز به بشارتهای قرآنی افزون می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانیهای انتخاباتی آمریکا تصریح کرد: این یک واقعیت است که قدرت آمریکا در حال افول است؛ چنان که دیدیم رژیم صهیونیستی نیز در لبنان و غزه شکست خورد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تأکید کرد: امید رژیم صهیونیستی برای ادامه حیات ننگینش تبدیل به نا امیدی شده و این تغییرات در سایه پیروزی انقلاب اسلامی است. این انقلاب هر سال قوی‌تر شده و شعاع نفوذ و قدرت ایران همه منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی در این خصوص افزود: اروپا امروز از آمریکا فاصله گرفته است؛ البته انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم با آمریکا هم‌پیمان شده و تاکنون مشاور این کشور است، اما مابقی کشورهای اروپایی با آمریکا اختلاف دارند و احتمال بروز اختلاف در پیمان آتلانتیک شمالی ــ ناتو ــ نیز وجود دارد.

سردار صفوی با تأکید بر «واقف بودن همگان نسبت به قدرت ایران» ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال بار دیگر همه جهانیان عظمت و عزت ایران را در سایه وفاداری به اسلام و رهبر شاهد خواهند بود. این ملت اقتدارآفرین و شکست ناپذیر در سایه حضور رهبری شجاع و خردمند و اتحاد سیاسی و فکری جوانان شجاع و نیز وجود نیروهای مسلط ارتش و سپاه امنیت خود را عمق داده و به نگاه عمیق استراتژیک دست یافته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا «در خصوص راهبردهای دشمن برای فرصت گرفتن برای رژیم صهیونیستی» خاطرنشان کرد: دشمنان ایران ترفندهایی برای جمهوری اسلامی ایران به‌کار بردند که شکست خورد؛ از جمله این موارد می‌توان به راه‌اندازی گروهکهای تروریستی در سوریه و عراق اشاره کرد.

وی ادامه داد: کشور ما در بعد داخلی کشور پیشرفتهای قابل توجهی در علوم مختلف از جمله نانو و هوافضا به دست آورده است. دستیابی فرزندان ایران به علوم هسته‌ای یک حقیقت است و به‌راحتی و با متوسل شدن به تحریم و برجام نمی‌توان این علم را نابود کرد. همچنین ساخت ماهواره های متعدد سنجش از دور، مخابراتی، ساخت موشک حامل ماهواره از دیگر پیشرفتهای کشور در عرصه علم و فن‌آوری است.

وی تأکید کرد: در تمامی این موارد علم بومی شده و نیازی به دیگران نداریم. امروز دانشگاههای ما بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو دارند و ظرفیت پذیرش به مرز هشتصد هزار نفر رسیده است، در حالی که در سال ۱۳۵۰ کل دانشگاههای کشور ۱۰ هزار نفر ظرفیت داشتند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، در ادامه خدمات‌رسانی به روستاها و شهرها را از جمله دستاوردهای تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: البته با مشکلاتی از جمله کمبود آب مواجه هستیم که با همت می‌توانیم از این مشکلات نیز عبور کنیم.

سردار صفوی در رابطه با تهدیدها و آسیبهای پیش‌روی ایران تصریح کرد: دشمنان انقلاب از راه جنگ و تحریم نتوانستند این انقلاب را شکست دهند و ما را تسلیم اراده سیاسی خودشان کنند، اما طبق گفته مقام معظم رهبری یکی از تهدیدهای بزرگ پیش روی کشور نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است. این موضوع به معنای ایجاد خلل در باورها و نفوذ سیاسی در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و قرار گرفتن تحت‌تأثیر دشمنان است.

وی تأکید کرد: مهمترین نفوذها، نفوذ انسانی در مراکز مختلف و نقاط مختلف حتی در میان نیروهای مسلح است. دشمن حتی با محصولات تراریخته قصد دارد به بخش کشاورزی نفوذ کند که باید هوشیارانه عمل کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا عنوان کرد: آمریکاییها و اسرائیلیها این‌گونه به ایران نفوذ پیدا می کنند که این باور که «هیچ راهی جز تسلیم شدن در برابر آنها نیست» را رشد می‌دهند و اقتصاد سرمایه‌گذاری در ادامه این باورها شکل می‌گیرد.

وی افزود: آمریکاییها از هر حزبی، دشمن ملت ایران هستند؛ دست آمریکاییها به خون ۲۰۰ هزار شهید ایرانی آغشته است. این موضوع را نباید فراموش کنیم که آمریکا شیطان بزرگ است و رژیم صهیونیستی دشمن ماست.

سردار صفوی با تاکید بر لزوم بالا بردن تولید در کشور به عنوان شاکله ایجاد اشتغال عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته که به همت دولتمردان انقلابی و کارامد که در حماسه اردیبهشت سال آینده توسط مردم انتخاب می شوند، اجرا خواهد شد و شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد و علم و … خواهیم بود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نفوذ دشمن در کشاورزی کشور با ابزار تراریخته ها

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات