نشانه‌گیری تهدیدهای سایبری دشمن حوزه های اقتصادی و بانکی کشور است

نشانه‌گیری تهدیدهای سایبری دشمن حوزه های اقتصادی و بانکی کشور است
بازدید 157 زمان 2017/02/08 کد خبر 4316

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن مدیریت و بحران استانداری گفت: دشمنان می خواهند با استفاده از فضای سایبری به ایران صدمه بزنند و حوزه های حیاتی را فلج کنند و نشانه گیری اصلی آن ها مسایل اقتصادی، حمل نقل هوایی و تبادلات بانکی در فضای سایبری است.
وی با تاکید بر اینکه گسترش و توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با هم بستگی، امنیت و مصون سازی همراه باشد، ادامه داد: امروز دشمنان برای تخریب ایران با استفاده از فضای سایبری سرمایه گذاری های فراوانی را انجام داده اند و از سویی تمام دولت ها به ویژه دولت های غربی در مصون سازی مراکز سایبری خود تاکید دارند.
سردار رییسی گفت: تا کنون در مصون سازی حوزه نظامی کشور اقدام های خوبی انجام شده است و باید در مصون سازی فضای سایبری با استفاده از اصول پدافند غیرعامل مصون سازی بیشتر انجام شود.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور با تاکید بر انجام آزمایش های نفوذ در دستگاه های اجرایی توسط افراد امین و کاردان، اضافه کرد: با استفاده از این آزمایش های نفوذ می توان ایرادها و حفره های موجود در بدنه اجرایی کشور را کشف کرد و برای رفع آن ها اقدام کرد.
وی گفت: استان های آذربایجان غربی، شرقی و فارس دارای امنیت بسیار بالایی در این زمینه هستند و استان سمنان نیز می تواند با استفاده از تجربیات آن ها در این زمینه پیشرفت بیشتری کند.
سردار رئیسی با بیان این که پایداری امنیت و مصون سازی ۲ موضوع اصلی پدافند غیرعامل است، افزود: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور حتم باید در کنار مصون سازی فضا باشد و تنها در این صورت است که این ۲ باهم می توانند کارساز باشند.
وی با تاکید بر آموزش و انجام رزمایش در زمینه سایبری در کشور و استان ها، ادامه داد: امنیت باید جدی گرفته شود و هیچ کشوری از حمله سایبری و تهدیدات در امان نیست.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور ، درباره توانمندی زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات در استان سمنان گفت: در این استان تا کنون اقدام های بسیار خوبی انجام شده و گسترش فضای ارتباطات در سمنان مطلوب است، اما این گسترش اگر با مصون سازی همراه نباشد می تواند این استان را تهدید کند.

وی تصریح کرد: حجم تبادل اطلاعات در استان سمنان بسیار بالا است و این موضوع از لحاظ امنیتی در صورت بی توجهی به مصون سازی می تواند خطرساز باشد و انجام رزمایش می تواند راهگشای این موضع باشد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور با اشاره به ظرفیت های بالای استان سمنان حوزه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات، افزود: میزبانی دولت الکترونیک در استان سمنان به عنوان نمونه کشور حق این استان است.

این نشست با حضور محمود قنبری و محمد همتیان معاون های استانداری و ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دیگر مسوول های این استان برگزار شد و مباحث امنیتی و راهکارهایی برای مصون سازی بیشتر استان در مقابل حملات سایبری مطرح شد.
استان سمنان به عنوان نمونه کشوری برای برگزاری رزمایش بزرگ سایبری کشور انتخاب شده است.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی در زمان تهدید دشمنان جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نشانه‌گیری تهدیدهای سایبری دشمن حوزه های اقتصادی و بانکی کشور است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات