نشانه‌گيري تهديدهاي سايبري دشمن حوزه هاي اقتصادي و بانكي كشور است

نشانه‌گيري تهديدهاي سايبري دشمن حوزه هاي اقتصادي و بانكي كشور است
بازدید 250 زمان 2017/02/09 کد خبر 4341

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی،نشست شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان با حضور جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی،نشست شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان با حضور جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور ،  قنبري معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار ، همتيان معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع در محل سالن مديريت و بحران استانداري برگزار گرديد.

نشانه‌گيري تهديدهاي سايبري دشمن حوزه هاي اقتصادي و بانكي كشور است

در اين جلسه جانشین قرارگاه پدافند سایبری گفت: دشمنان مي خواهند با استفاده از فضاي سايبري به ايران صدمه بزنند و حوزه هاي حياتي را فلج كنند و نشانه گيري اصلي آن ها مسايل اقتصادي، حمل نقل هوايي و تبادلات بانكي در فضاي سايبري است.

وي با تاكيد بر اينكه گسترش و توسعه حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد با هم بستگي، امنيت و مصون سازي همراه باشد، ادامه داد: امروز دشمنان براي تخريب ايران با استفاده از فضاي سايبري سرمايه گذاري هاي فراواني را انجام داده اند و از سويي تمام دولت ها به ويژه دولت هاي غربي در مصون سازي مراكز سايبري خود تاكيد دارند.

وی گفت: تا كنون در مصون سازي حوزه نظامي كشور اقدام هاي خوبي انجام شده است و بايد در مصون سازي فضاي سايبري با استفاده از اصول پدافند غيرعامل مصون سازي بيشتر انجام شود.

جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور با تاكيد بر انجام آزمايش هاي نفوذ در دستگاه هاي اجرايي توسط افراد امين و كاردان، اضافه كرد: با استفاده از اين آزمايش هاي نفوذ مي توان ايرادها و حفره هاي موجود در بدنه اجرايي كشور را كشف كرد و براي رفع آن ها اقدام كرد.

وي گفت: استان هاي آذربايجان غربي، شرقي و فارس داراي امنيت بسيار بالايي در اين زمينه هستند و استان سمنان نيز مي تواند با استفاده از تجربيات آن ها در اين زمينه پيشرفت بيشتري كند.

وی با بيان اين كه پايداري امنيت و مصون سازي ۲ موضوع اصلي پدافند غيرعامل است، افزود: گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات به طور حتم بايد در كنار مصون سازي فضا باشد و تنها در اين صورت است كه اين ۲ باهم مي توانند كارساز باشند.
وي با تاكيد بر آموزش و انجام رزمايش در زمينه سايبري در كشور و استان ها، ادامه داد: امنيت بايد جدي گرفته شود و هيچ كشوري از حمله سايبري و تهديدات در امان نيست.

جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور ، درباره توانمندي زيرساختي در حوزه فناوري اطلاعات در استان سمنان گفت: در اين استان تا كنون اقدام هاي بسيار خوبي انجام شده و گسترش فضاي ارتباطات در سمنان مطلوب است، اما اين گسترش اگر با مصون سازي همراه نباشد مي تواند اين استان را تهديد كند.

وي تصريح كرد: حجم تبادل اطلاعات در استان سمنان بسيار بالا است و اين موضوع از لحاظ امنيتي در صورت بي توجهي به مصون سازي مي تواند خطرساز باشد و انجام رزمايش مي تواند راهگشاي اين موضع باشد.

جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور با اشاره به ظرفيت هاي بالاي استان سمنان حوزه زيرساخت هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات، افزود: ميزباني دولت الكترونيك در استان سمنان به عنوان نمونه كشور حق اين استان است.

اين نشست با حضور محمود قنبري و محمد همتيان معاون هاي استانداري و ايرج كارخايي مديركل پدافند غيرعامل استانداري و ديگر مسوول هاي اين استان برگزار شد و مباحث امنيتي و راهكارهايي براي مصون سازي بيشتر استان در مقابل حملات سايبري مطرح شد.

استان سمنان به عنوان نمونه كشوري براي برگزاري رزمايش بزرگ سايبري كشور انتخاب شده است.

پدافند غيرعامل نوعي دفاع غير نظامي است و به مجموعه اقداماتي گفته مي شود كه به جنگ‌افزار نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني در زمان تهديد دشمنان جلوگيري كرد و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نشانه‌گيري تهديدهاي سايبري دشمن حوزه هاي اقتصادي و بانكي كشور است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات