تخریب های انسانی باعث کاهش تنوع ژنتیکی می شوند

تخریب های انسانی باعث کاهش تنوع ژنتیکی می شوند
بازدید 151 زمان 2017/02/12 کد خبر 4395

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امروزه علم و آگاهی انسان نسبت به ارزش واقعی محیط زیست و ضرورت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امروزه علم و آگاهی انسان نسبت به ارزش واقعی محیط زیست و ضرورت حفاظت جدی از آن افزایش چشمگیری داشته است وی اضافه کرد: همچنین ساختارهای اساسی جوامع دگرگون شده‌اند و بشر به سمت حفاظت هر چه بیشتر و برنامه‌ریزی‌های اصولی‌تر در این زمینه سوق داده شده است.

زلقی با اشاره به عوامل تهدید کننده محیط زیست گفت: تهی شدن خزانه ژنتیکی، ذخایر معدنی، فرسایش خاک، از بین رفتن گونه‌های زیستی و عوامل انسانی ازجمله این تهدیدکننده‌ها هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود افزود: از میان این عوامل تخریب‌های انسانی بیش از سایر موارد باعث کاهش تنوع ژنتیکی شده که با افزایش سطح آگاهی افراد امید می‌رود اثرات مخرب این عامل کاهش یابد.

وی ادامه داد: احداث جاده‌ها، گسترش شهرها و روستاها و نیز سایر طرح‌های مختلف توسعه‌ای به منظور تأمین نیازهای انسان هرکدام به نوعی بر محیط طبیعی و حیات وحش اثر می‌گذارد.

زلقی با اشاره به نظارت و پایش سه ماهه سوم واحدهای صنعتی شهرستان دورود گفت: چهار واحد آلاینده شناخته اخطارهای لازم به آنها داده و نیز ضمن پرداخت جرائم زیست محیطی برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تخریب های انسانی باعث کاهش تنوع ژنتیکی می شوند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات