آتش سوزی گسترده در استرالیا

آتش سوزی گسترده در استرالیا
بازدید 674 زمان 2017/02/13 کد خبر 4411

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز به نقل از ایرنا ، موج گرما در سواحل شرقی استرالیا باعث افزایش …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز به نقل از ایرنا ، موج گرما در سواحل شرقی استرالیا باعث افزایش بیش از حد دمای هوا در برخی نقاط ایالت ‘نیو ساوت ولز’ شد و شرایطی ایحاد کرد که به گفته مقامات ایالتی از ‘شنبه سیاه’ سال ۲۰۰۹ در این کشور بدتر بوده است .


آتش سوزی در ماه های تابستان در استرالیا رایج است. سال ۲۰۰۹ در یک آتش سوزی که از آن به عنوان ‘شنبه سیاه’ یاد می شود در منطقه ای در ایالت ویکتوریا ۱۷۳ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از دو هزار خانه تخریب شد.


به نوشته تارنمای شبکه ‘ای.بی.سی’، ‘شین فیتزسیمونس’ رئیس آتش نشانی بخش روستایی ایالت ‘نیو ساوت ولز’ گفت: این بدترین روزی است که ما در تاریخ این ایالت شاهد بوده ایم.


وی گفت: این آتش سوزی ها واقعا مصیبت بار هستند، آنها به این دلیل مصیبت بار خوانده می شود که به ندرت و در دوره های زمانی مختلف اتفاق می افتند.


تاکنون گزارشی از خسارات این آتش سوزی که صدها کیلومتر از سرزمین استرالیا را تحت تاثیر قرار داده، ارائه نشده است، اما آتش نشان های استرالیا با مشقت زیاد در حال کنترل این آتش سوزی ها هستند.


بیش از ۲ هزار آتش نشان که بسیاری از آنها داوطلبانه به کنترل این حادثه کمک می کنند، در حال مبارزه با ۸۶ آتش سوزی در ‘نیو ساوت ولز’ هستند که ۳۸ مورد از این آتش سوزی ها تحت کنترل نیست .


تاکنون یک پسر ۱۳ ساله و یک مرد ۴۰ ساله به اتهام عامل آغاز این آتش سوزی دستگیر شده اند.


این آتش سوزی باعث افزایش دما در برخی از نقاط استرالیا شده است به گونه ای که در برخی از نقاط این کشور درجه هوا به ۴۵ درجه رسیده است. وزش باد با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز از جمله مسائلی است که به گسترش این آتش سوزی کمک کرده است.


این آتش سوزی و تبعات ناشی از آن از جمله افزایش دمای هوا، لغو بسیاری از برنامه های ورزشی را در پی داشته و شبکه برق استرالیا را با مشکلاتی مواجه کرده است.


استرالیا از سال ۱۹۱۰ همواره با افزایش نسبی دمای هوا مواجه بوده و تعداد روزهایی که دمای هوای بالای ۳۵ درجه است در دهه های اخیر رو به افزایش است.


از طرف دیگر، میزان بارش باران بین ماه های می تا جولای در جنوب غربی استرالیا از سال ۱۹۷۰ تاکنون حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است.


با توجه به گرم و خشک بودن آب و هوای استرالیا، آتش سوزی های کوچک نیز می تواند خطرات بالقوه ای برای محیط زیست این کشور محسوب شده و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را در این مناطق در معرض خطر نابودی قرار دهد.

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه آتش سوزی گسترده در استرالیا

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات