امنیت بالا و پایدار کشور نتیجه ترکیب قدرت نرم و سخت است

امنیت بالا و پایدار کشور نتیجه ترکیب قدرت نرم و سخت است
بازدید 186 زمان 2017/02/15 کد خبر 4489

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی روز جمعه در پایان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شهرستان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی روز جمعه در پایان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شهرستان پیشوا در صحن مطهر حضرت امامزاده جعفر(ع) با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است گفت: مردم کشور ما در ۲۲ بهمن ۵۷، تبعیت خود را از امام و رهبری اعلام کردند و وقتی امام راحل در ۱۹ بهمن ۵۷ به مردم گفتند که حکومت نظامی را به رسمیت نشناسید، به رابطه میان امام وامت تحقق بخشید و نماد عملی ولایت و عید غدیر شکل گرفت و امروز این نماد و پیوند میان مردم و رهبری بیشتر شده است.

وی گفت : بعد از حکومت امام حسن(ع)، حکومت شیعی و فرصت اینکه اخبار اسلامی با روایت شیعه و در قالب یک ملت و یک کشور تحقق پیدا کند به جز یک مقطعی از آل بویه نداشتیم اما پیروزی انقلاب اسلامی نقطه پیروزی و تحقق حکومت اسلامی و شیعی است و علمای شیعه فرصت پیدا کردند احکام نورانی دینی را با روایات شیعی در قالب یک مدل حکومتی به دنیا ارائه کند.

وی افزود : ارزش های طاغوتی، اشرافیت و استبداد، شهوت رانی و ظلم در این حکومت های پیشین ایران حرف اول را می زد و ارزش های دینی اسلامی به آن راه نداشت ، مردم ایران سال ها تحقیر شدن در مقابل شاهان، درباریان و حکومت ضدارزشی را تحمل می کردند.

جلالی گفت: در دوران ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال گذشته قسمت های بزرگی از جمله هرات، آذربایجان و باکو، جزیره بحرین و بخش های دیگر از این کشور جدا شدند اما ملت ما در طول جنگ تحمیلی نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید تقدیم نمودند ولی استقلال تمامیت ارضی و شعارها و ارزش هایمان را حفظ نمودند.

وی اظهار کرد: در ۲۲ بهمن که انقلاب اسلامی به جوش آمد و امام راحل(ره) روی اعتماد به غرب و شرق خط بطلان کشید، ملت ما به درک و وحدتی رسیده موفق شدند که حکومت شاه را که قدرتمندترین حکومت از نظر نظامی در منطقه بود منقرض و حکومت شیعی و حکومت دین بر مردم را آغاز کنند.

وی افزود: ما در ۲۲ بهمن توانستیم مدل حکومت سلطنتی را حذف و کنار بگذاریم و مدل جدیدی از حکومت را که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان مردم سالاری دینی یاد می کنند ارائه دهیم.

جلالی گفت: در ۲۲ بهمن توانستیم تلفیقی از حضور مردم در صحنه وعملی شدن احکام اسلام را نشان دهیم و امسال سی و هشتمین سال است که موفقیت های این مدل حکومتی را به رخ جهانیان می کشیم.

وی افزود: با نگاه به محیط بین الملی خواهیم دید که نتیجه تفکر انقلابی ملت ایران در مقاومت اسلامی مردم فلسطین شکل گرفته است، آنجا که مردم به این باور می رسند که با اتکا به اسلام، دین و قرآن در برابر تسلط بیگانه بایستند و مقاومت کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: نتیجه تفکر تلفیقی حضور مردم و اجرای احکام اسلامی زمانی نمود پیدا می کند که توان نظام استکباری در منطقه عراق و سوریه در تجزیه این منطقه اسلامی با حضور مردم از بین می رود.

جلالی قدرت نرم را ثمره ۲۲ بهمن دانست و گفت: قدرت نرم به معنی قدرت مردم، دین، ولایت فقیه و نفوذ ولایت فقیه و اسلام بر مردم است و به معنی رابطه میان ولی فقیه و مردم است، اینکه مردم ولی فقیه را فصل الخطاب می دانند به معنی قدرت نرم است و این قدرت را در ۲۲ بهمن به باور رساندیم.

وی امام راحل را مبتکر و طراح قدرت نرم در دنیا دانست و گفت: دانشمندان خارجی، در دنیای امروز به تعریف جنگ نرم می پردازند در صورتی که در بهمن ۵۷ و ۱۵ خرداد ۴۲، امام راحل(ره) این قدرت را باور و عملی نمود و در ۱۵ خرداد ۴۲ فرمود که سربازان من هنوز در گهواره ها هستند.

جلالی افزود: امروزه قدرت نرم ما، نفوذ کلام رهبری در خاور میانه و در میان مردم سوریه و بحرین است ، رهبر معظم انقلاب امروز بر دل مردم مسلمان دیگر کشورها نفوذ دارد و این به معنی قدرت نرم است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: انسجام میان مردم، حکومت و رهبری از مولفه های قدرت نرم است و امروز با افتخار می گوییم ابرقدرت نرم در دنیا هستیم.

وی اقتدار را تلفیقی از قدرت سخت و نرم دانست و گفت: امروز که کشور ما از یک امنیت بالا و ارزشمندی برخوردار است نتیجه ترکیب قدرت نرم و سخت است.

جلالی تصریح کرد: امروز دنیا شاهد آن است که ابرقدرت های جهانی مقابل دیپلمات های کشورمان می نشینند و مذاکره و تعامل می کنند و وزیر خارجه کشورمان با ۶ قدرت جهانی به مذاکره می پردازد و این به پشتوانه قدرت نرم و قدرت سخت کشور ما است.

وی وحدت ملی را ارزشمندترین دستاورد ۲۲ بهمن نام برد و گفت: در کشور ما همه اقوام دور هم و روی محور اسلام و ولی فقیه قرار گرفته اند و ما هرساله در ۲۲ بهمن این وحدت ملی را به رخ دنیا می کشیم.

ایشان با اشاره به ایفای نقش رهبر معظم انقلاب در ارتقای وحدت ملی و دفاع از انقلاب افزود: رهبر کشورمان به تعبیر همه سیاستمداران خارجی، از سیاستمداران بسیار بزرگ و ارزشمند است که کشور را اداره می کند و همه استراتژیست های جهانی آن را سرسخت ترین رقیب خود می دانند و آن به دلیل اتکا به دین، ارزش های اسلامی و باور داشتن قدرت مردم است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمایت غرب از لیبرال دموکراسی گفت: ثمره لیبرال دموکراسی این است که یک رئیس جمهور در آمریکا روی کار می آید که موجب خنده و مضحکه مردم همه دنیا قرار می گیرد؛ کسی که فسق و فحشا را از افتخارات خود می داند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه امنیت بالا و پایدار کشور نتیجه ترکیب قدرت نرم و سخت است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات