تمرین پناه گیری و تخلیه امن اضطراری در مدارس تهران

تمرین پناه گیری و تخلیه امن اضطراری در مدارس تهران
بازدید 664 زمان 2017/02/18 کد خبر 4522

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این مانور که با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این مانور که با حضور مسئولان آموزش و پرورش تهران ، مديران بحران مناطق٢٢گانه پايتخت ، معاونان و مدیران سازمان و کارشناسان عضو شش کمیته تخصصی شورای هماهنگی برگزار شد، روش های پناه گیری صحیح و تخلییه امن اضطراری در مدارس آماده شهر تهران تمرین شد.


در این مانور مهندس محسن نادی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان با اشاره به اهمیت آمادگی شهروندان در زمان وقوع حادثه و تاثیر این آمادگی در کاهش تلفات به تشریح سناریوی پیش بینی شده برای مانور مدرسه آماده پرداخت و از پناه گیری صحیح و تخلیه امن اضطراری به عنوان دو نکته مهم در اجرای این مانور نام برد.


وی از انتقال مفاهیم مربوط به مدیریت بحران از طریق دانش آموزان به خانواده به عنوان یکی دیگر از تاثیرات برگزاری مانورهای آمادگی دانش آموزان یاد کرد.


منهدس نادی ضمن تشریح تفاوت مانور یاده شده با دیگرمانورهایی که پیش از این در مدارس برگزار می شد، گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان آموزش و پرورش مقرر شد که شهر تهران از مانور سراسری ۸ آذر جدا شده و با شرایطی دیگر به شکلی آماده تر مانور مکدارس در پایتخت برگزار شود.


وی افزود: در نتیجه با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت بحران تهران و همکاری آموزش و پرورش، مانور مدرسه آماده در فاز نخست برای ۱۰۰۰ مدرسه طراحی و اجرا شد و در قالب اجرای آن دو موضوع پناه گیری صحیح و تخلیه امن اضطراری تمرین شد.


وی با اشاره به این که یکی از ویژگی های مانور امروز استفاده از سامانه ارتباطی ویژه برای مدیران بحران مناطق به منظور ارتباط آنلاین در زمان برگزاری مانور بود، یادآور شد: این سامانه امروز برای نخستین بار بهره برداری شد و در آینده با بررسی نقاط قوت و ضعف آن، مورد استفاده قرار می گیرد.


مهندس نادی همچنین افزود: مانور مدرسه آماده قرار است در طول سال چندین بار به موضوعات مختلف در مدارس تهران برگزار شود تا در قالب آن ضمن افزایش آمادگی دانش آموزان ، نقاط قوت و ضعف نیز ارزیابی شود.


حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان نیز با اشاره به این که برگزاری این مانور یک نقطه عطف مهم برای مدیریت بحران به شمار می آید، مهمترین وجه تمایز مانور مدرسه آماده نسبت به برنامه های پیشین را در شیوه اجرای آن دانست و با اعلام این که اجرای مانور تنها توسط گروه مدیریت بحران و سایر پرسنل  مدرسه و دانش آموزان صورت گرفته، گفت: در این مانور پایش آنلاین فرایند مانور از ستاد فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران صورت گرفت و عملکرد گروه مدیریت بحران و سایر پرسنل مدرسه در برگزاری مانور نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.


وی افزود: همچنین کارگاه آموزشی و توجیهی دانش آموزان و پرسنل مدرسه قبل از برگزاری مانور برگزار و در کنار نصب علائم تخلیه اضطراری در تمامی مدارس ، پوستر آموزشی نیز چاپ و در مدارس نصب  و تیزر آموزشی – تبلیغاتی  مختص مانور مدرسه آماده نیز آماده شد.

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه تمرین پناه گیری و تخلیه امن اضطراری در مدارس تهران

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات