آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد تحت کنترل است

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد تحت کنترل است
بازدید 136 زمان 2017/02/18 کد خبر 4528

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در پی احراز ابتلای یک مورد از پرندگان به انفلوآنزای فوق حاد در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در پی احراز ابتلای یک مورد از پرندگان به انفلوآنزای فوق حاد در یکی از روستاهای حاشیه شهر یزد، این ستاد با تشکیل جلسه فوق‌العاده و متعاقب آن بسیج امکانات و نیروهای مرتبط، اقدامات لازم برای کنترل و عدم شیوع این بیماری را صورت داده و شرایط اطمینان بخشی را فراهم کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین مراحل قرنطینه منطقه و معدوم سازی طبق مقررات زیست محیطی در حال انجام بوده که پیشرفت خوبی داشته است.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی در مواجهه احتمالی با پرندگان، پیشگیری‌های لازم را داشته باشند، ضمن این اینکه یادآور می‌شود هیچگونه مورد ابتلای این بیماری به انسان در استان و کشور گزارش نشده است.

در این اطلاعیه از همشهریان و اصحاب رسانه استان یزد خواسته شده تا اخبار مربوط به موضوع را از منابع رسمی و ستاد پدافند زیستی استان دنبال کنند و هرگونه موارد مشکوک ابتلا یا جابجایی و فروش سیار پرندگان را به دامپزشکی استان منعکس نمایند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد تحت کنترل است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات