کنفرانس های توسعه پژوهش های نوین برق و کامپیوتر در تربت جام برگزار می شود

کنفرانس های  توسعه پژوهش های نوین برق و کامپیوتر در تربت جام برگزار می شود
بازدید 130 زمان 2017/02/19 کد خبر 4563

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ فرماندار تربت جام در نشست خبری کنفرانس توسعه پژوهش های نوین برق و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ فرماندار تربت جام در نشست خبری کنفرانس توسعه پژوهش های نوین برق و کامپیوتر گفت: تربت جام تا به امروز به مشاهیر فرهنگی شناخته شده و با برگزاری این گونه کنفرانس های علمی می خواهیم ظرفیت های صنعتی و علمی شهرستان به کشور معرفی شود.

رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس پژوهش های نوین با بیان اینکه تربت جام به لحاظ ساختاری دانشگاه نوپا می باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان از لحاظ ساختاری دانشگاه از تراز استان خراسان عقب تر است قصد داریم با تقویت فضای موجود و قابلیت های منطقه پیشرفت علمی را آغاز کنیم.

علی رستمی با انتقاد از تمرکز گرایی علمی در مرکز استان افزود: با برگزاری این همیاش های علمی به دنبال جهش علمی هستیم و اینگونه کنفراس های علمی می تواند تمرکز گرایی را شکسته و باعث توسعه و رشد علمی خواهد شد.

او عنوان کرد: تحرک و پویایی حوزه نخبگانی شهرستان با توجه به پیشینه علمی و پرورش نخبگان متعدد کار دشواری نیست لذا در راستای سلسه همایش های کشوری و بین المللی که قرار است تا هزاره شیخ جام برگزار شود از دانشگاه خواسته شد این ظرفیت منطقه را به نمایش بگذارند.

فرماندار تربت جام بیان داشت: در این کنفرانس به آخرین دستاوردهای انرژی های نو و تجدید پذیر باد و خورشید پرداخته می شود تا با معرفی  ظرفیت های بسیار این شهرستان بتوانیم نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام کنیم.

رستمی با اشاره به قرار گرفتن تربت جام در تونل بادی خراسان رضوی تصریح کرد: چهار منطقه در نقشه بادی کشور که بیشترین جریان بادی را دارند در تربت جام واقع شده است که با سیاست های که دولت دارد برای خرید تضمینی انرژی برق به مدت ۲۰ سال با نرخ هر کیلو وات نه هزار ریال برای سرمایه گذاری منطقه مناسب است.

فرماندار تربت جام خاطر نشان کرد: نباید شبکه های برق فقط متصل به خطوط اصلی کشور باشد و با ایجاد مراکز تولید برق در منطقه مانع حوادث مشابه خوزستان باشیم و این برنامه می تواند قدرت پدافند غیر عامل ما را افزایش دهد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کنفرانس های توسعه پژوهش های نوین برق و کامپیوتر در تربت جام برگزار می شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات