اقتصاد مقاومتی، نسخه شفاف برای رشد اقتصادی است/ تحقق اقتصاد مقاومتی هماهنگی سه قوه را طلب میکند

اقتصاد مقاومتی، نسخه شفاف برای رشد اقتصادی است/ تحقق اقتصاد مقاومتی هماهنگی سه قوه را طلب میکند
بازدید 149 زمان 2017/02/19 کد خبر 4587

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره نقش اقتصاد مقاومتی در اشتغالزایی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره نقش اقتصاد مقاومتی در اشتغالزایی گفت: اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری معظم انقلاب نقش ویژه داشته و این است که کشور اقتصادی داشته باشد که هم روند رو به رشد اقتصادی در آن محفوظ بماند و هم آسیب پذیری را کاهش دهد. 

اشتغالزایی یکی از اهداف اقتصادی و مهم ترین عنصر در جهت دهی فعالیت‌ها می‌باشند و کلیه عومل اقتصادی باید در راستای تحقق این اهداف حرکت کنند. اشتغالزایی تاثیر فراوانی بر بخش اقتصاد کشورمان دارد و نیازمند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است لذا باید دکترین‌ها و راهبردهای کلان اقتصادی می‌باشند که چتر فکری خود را بر فرایند تحقق هدف قرار داده و نحوه تحقق آن را در چارچوبی خاص پیش ببرند.

 نبوی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم باید در بین مسوولان قوه مجریه، مقننه و قضاییه ایجاد شود تا بتوانند تحقق اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند. از اینرو بسیج منابع مختلف همچون منابع انسانی، منابع مالی و ارائه امکانات لازم نیز امری اجتناب ناپذیر است که باید از طریق نهادها و سازمانهای مختلف شکل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان نسخه شفافی در عرصه های اقتصادی در نظر گرفت که می‌تواند فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های  اقتصادی را خنثی کند.
این مقام مسئول گفت: اقتصاد مقاومتی در مسیر توسعه کشورمان عاملی موثر است و نقش بسزایی در بالندگی و پیشرفت اقتصادی کشورمان ایفا می‌کند از اینرو اقتصاد مقاومتی می‌تواند دستیابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله را مقدور کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اقتصاد مقاومتی، نسخه شفاف برای رشد اقتصادی است/ تحقق اقتصاد مقاومتی هماهنگی سه قوه را طلب میکند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات