صنعت غذا، صنعت مادر است

صنعت غذا، صنعت مادر است
بازدید 144 زمان 2017/02/20 کد خبر 4605

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهدی کریمی تفرشی با تاکید براینکه در سال ۹۵ و با توجه به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهدی کریمی تفرشی با تاکید براینکه در سال ۹۵ و با توجه به تحریم‌های جهانی صادرات محصولاد غذایی افزایش چشمگیری داشته، گفت: صنعت غذا، صنعت مادر است؛ زیرا مردم سالم، ذائقه سالمی دارند. در این شرایط باید از تولید و فروش محصولات تراریخته جلوگیری کرد، مصرف فست‌فود را کاهش داد و تولید محصولات اورگانیک را بیشتر کرد تا سلامت جامعه تضمین شود.

وی با اشاره به اینکه «سفیر غذای سالم» است، ادامه داد: در زمینه سلامت جامعه، اقدام‌هایی را برای کمک به افرادی که با بیماری‌های وابسته به فاکتورهای خونی دارند، انجام داده‌ایم و خدمات ویژه‌ای را برای موسساتی از جمله محک و کهریزک درنظر گرفته‌ایم که به‌زودی جنبه عملی پیدا می‌کند.

وی در مورد فعالیت‌های شرکت گل‌ها در حوزه‌های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی گفت: نخستین هدف‌مان استفاده از محصولات قابل بازیافت بوده که در این مسیر قصد داریم به مرور زمان بسته‌بندی‌های سلفنی را کنار گذاشته و از کالاهایی که سرعت تجزیه آنها بیشتر است، در بسته‌بندی محصولات‌مان بهره‌مند شویم.

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی بر راه‌اندازی بانک اطلاعات داروهای گیاهی در این شرکت برای نخستین بار در کشور، تاکید کرد و افزود: نیاز جامعه امروز ایران این است که فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی، جایگزین داروهای شیمیایی شود؛ اتفاقی که در ایران و چین باستان وجود دارد و بیماران به‌وسیله داروهای گیاهی که عوارضی ندارند، سلامت دوباره خود را به‌دست می‌آوردند.

وی در ادامه یادآور شد: برای نمونه، زیره نقش مهمی در چربی‌سوزی داشته اما بانوان به جای استفاده از این گیاه، داروهای شیمیایی را استفاده می‌کنند که از این ماده تهیه شده است.

کریمی تفرشی در خصوص در مورد اقدام‌های صورت گرفته از سوی این تعاونی اظهار کرد: خوشبختانه تعداد اعضای تعاونی روز به روز در حال افزایش است و امروز با صراحت می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد از محصولاتی که در فروشگاه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود، تولیدات اعضای این تعاونی است.

رییس هیات‌مدیره صنایع غذایی گل‌ها درباره اقدامات ورزشی شرکت در افزایش سلامت کارکنان بیان کرد: طی یکی-دوسال گذشته فعالیت‌های ورزشی ویژه‌ای در شرکت صورت گرفته که در صدر آنها تشکیل تیم فوتبال از کارکنان شرکت بود. خوشبختانه این تیم امسال توانست به مقام قهرمانی رقابتهای فوتبال بین تولیدکنندگان مواد غذایی که با حضور حدود ۳۰ تیم برگزار شد، دست یابد.

رییس‌هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی همچنین از تشکیل نخستین اتحادیه سراسری تعاونی‌ها با حضور بیش از ۵۰ عضو در سال آینده خبر داد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه صنعت غذا، صنعت مادر است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات