بیوتروریسم تهدیدی بزرگ‌تر از جنگ هسته‌ای است

بیوتروریسم تهدیدی بزرگ‌تر از جنگ هسته‌ای است
بازدید 102 زمان 2017/02/21 کد خبر 4621

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بیل گیتس در جمع سیاستمداران در کنفرانس مونیخ باز هشدار داد که بیوتروریسم …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بیل گیتس در جمع سیاستمداران در کنفرانس مونیخ باز هشدار داد که بیوتروریسم از آنجایی که می‌تواند در مدت‌زمانی کوتاه موجب نابودی ده‌ها میلیون انسان شود، خطری حتی بزرگ‌تر از جنگ هسته‌ای و گرمایش جهانی برای آینده جهان است.

او پیش‌تر در کنفرانس داووس و چند روز پیش در کنفرانس امنیتی مونیخ، در حلقه پرنفوذترین چهره‌های سیاسی و اقتصادی جهان گفت با توسعه توانمندی‌های علمی در زمینه مهندسی ژنتیک، ممکن است اپیدمی آینده ویروسی باشد که به سادگی از روی صفحه نمایش یک کامپیوتر فعال می‌شود و میلیون‌ها قربانی می‌گیرد.

بیوتکنولوژی یا زیست‌فن‌آوری اگر در دستان تروریست‌ها قرار گیرد و از آن برای ویرایش ژن‌ها با هدف افزایش توان ویرانگری ویروس‌ها استفاده شود، با پیچیدگی‌های بسیار کمتری از تولید تسلیحات هسته‌ای، می‌تواند خساراتی ویرانگرتر از آن به بار بیاورد. 

بیل گیتس هشدار می‌دهد که هیچ کشوری روی کره زمین برای رویارویی با این تهدید قریب‌الوقوع آماده نیست. او می‌گوید اگر تروریست‌ها به فن‌آوری ویرایش ژنتیکی دست یابند می‌توانند فاجعه‌ای خلق کنند که بر اثر آن ده‌ها میلیون نفر در کمتر از یک سال جان‌شان را از دست بدهند.

به گفته بیل گیتس «دولت‌های جهان باید همان‌گونه که برای جنگ آماده می‌شوند، خود را برای مقابله با این اپیدمی‌ها آماده کنند.» بیوتروریست‌ها می‌توانند مثلا با تلفیق ژنتیکی دو گونه آنفلوانزا که هم شیوع پرشتاب‌تری دارد و هم مبتلایان را در مدت‌زمانی کوتاه‌تر از پا درمی‌آورد، هر جایی از دنیا را که می‌خواهند از پا دربیاورند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بیوتروریسم تهدیدی بزرگ‌تر از جنگ هسته‌ای است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات