جانشین استاندار در قرارگاه سایبری تعیین شد

جانشین استاندار در قرارگاه سایبری تعیین شد
بازدید 123 زمان 2017/02/21 کد خبر 4623

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که گام های اثربخش و کارآمد برای تحقق …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که گام های اثربخش و کارآمد برای تحقق اصول و اهداف ابعاد مختلف پدافند سایبری در این استان برداشته شود.

پدافند سایبری به معنای بهره‌گیری از تمامی امکانات غیرمسلحانه سایبری و غیرسایبری به منظور ایجاد بازدارندگی، پیشگیری، ممانعت از انجام، تشخیص به موقع و مقابله مؤثر و بازدارنده با هرگونه تهاجم سایبری به سرمایه‌های ملی سایبری است.

رویکرد پدافند سایبری ایجاد بازدارندگی از طریق مقابله پدافندی و قانونی با هرگونه تهدید سایبری و پایدارسازی و ایمن‌سازی سرمایه‌های ملی سایبری است.

جنگ سایبری بالاترین سطح و پیچیده‌ترین نوع از تهاجم یا عملیات سایبری است که علیه منافع ملی سایبری کشورها انجام می‌شود.

تهدیدات سایبری علیه سرمایه‌های ملی سایبری در پنج سطح شامل خیلی زیاد (فاجعه)، زیاد (بحران)، متوسط (حادثه امنیتی عمده)، کم (حادثه امنیتی) و خیلی کم (رویداد امنیتی) طبقه‌بندی می‌شوند.

مأموریت‌های عمده قرارگاه پدافند سایبری کشور شامل پدافند سایبری از زیرساخت‌های اساسی متناسب با سطح اهمیت آنها، دفاع هوشمندانه چندلایه و اثربخش از سرمایه‌های سایبری، فرماندهی، هدایت و کنترل صحنه عملیات پدافند سایبری در سطوح ملی، منطقه‌ای و دستگاهی، ایجاد، ارتقا و راهبری نظام جامع پدافند سایبری، تولید و ارتقای آمادگی پدافند سایبری در دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و آحاد جامعه، صیانت، پایدارسازی و استحکام زیست بوم سایبری و سرمایه‌های ملی سایبری، ایجاد، حمایت و ارتقای ظرفیت‌های ‎خوداتکای صنعت بومی دفاع سایبری (دولتی و غیردولتی)، نهادینه سازی اصول، الزام‌ها و ملاحظات فنی پدافند سایبری در برنامه‌ها و طرح‌های توسعه سایبری و نهادینه کردن مفاهیم پدافند سایبری در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در سطوح مختلف است.

سید موسی خادمی روز دوشنبه در حکم انتصاب رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان جانشین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در قرارگاه پدافند سایبری استان بیان شده است: با عزم ملی، مدیریت جهادی و به‌کارگیری سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید نسبت به فعال شدن روزافزون دبیرخانه این قرارگاه اقدام شود.

در پایان این حکم بر لزوم تشکیل منظم و مستمر نشست‌های قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد تاکید شده است.

بر اساس این حکم محمود رضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج با حفظ سمت سازمانی به عنوان جانشین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در قرارگاه پدافند سایبری استان منصوب شد. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه جانشین استاندار در قرارگاه سایبری تعیین شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات