جلسه بررسی ملاحظات پدافند غیرعامل در زیرساخت های استان خوزستان با محوریت بحران ریزگردها

جلسه بررسی ملاحظات پدافند غیرعامل در زیرساخت های استان خوزستان با محوریت بحران ریزگردها
بازدید 136 زمان 2017/02/22 کد خبر 4651

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، حری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این جلسه ضمن برشمردن مشکلات اخیر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، حری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این جلسه ضمن برشمردن مشکلات اخیر استان گفت طی سالهای اخیر تلاشهای مجموعه پدافند غیرعامل استان خوزستان بیشتر معطوف به فرهنگ سازی و تأکید بر ضرورت و اهمیت رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل می گردید اما اتفاقات اخیر با منشأ ریزگردها که منجر به سلسله ناپایداری­هایی در شبکه برق، آب و سایر زیرساخت های استان گردید اهمیت و ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل را بیش از پیش نمایان ساخت.

حری در ادامه با اشاره به اینکه این مشکل ناشی از آن است که هشدارهای مجموعه پدافند غیرعامل بیشتر جنبه ارشادی داشته و ضمانت اجرایی ندارند بر ضرورت تدوین قوانین و دستورالعمل های مصوب مجلس و دولت در حوزه پدافند غیرعامل به منظور الزام آوری آن تأکید کرد.  
بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط مجموعه پدافند غیرعامل استان هدف از حضور هیاتی از سازمان پدافند غیرعامل در استان را مستندسازی، هماهنگی و دستیابی به راهکارهای مشترک به عنوان یک تجربه و انتقال این تجربه به سایر استان­ها عنوان کرد.
همچنین  معاون فنی و نظامات سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اندرکنش زیرساخت­ها بر لزوم بررسی و ارزیابی تاثیر آن­ها بر یکدیگر با توجه به اتفاقات اخیر تاکید کرد.

در پایان این جلسه مشاور طرح جامع پدافند غیرعامل استان در گزارشی از مطالعات انجام شده، ضمن برشمردن ویژگی­های این طرح گفت: برای نخستین بار در کشور بحث تاب آوری در مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان لحاظ شده و نقاط ضعف و قوت در این حوزه بررسی و تدوین شده است.

جلسه بررسی ملاحظات پدافند غیرعامل در زیرساخت های استان خوزستان با محوریت بحران ریزگردها

شایان ذکر است تیمی کارشناسی به سرپرستی معاون بسیج و امور استان ها و همچنین معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور جهت بررسی و ارزیابی زیرساختهای استان و سنجش تأثیرگذاری آنها بر یکدیگر از دستگاه های اجرایی مربوطه به صورت میدانی بازدید بعمل آوردند.
 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه جلسه بررسی ملاحظات پدافند غیرعامل در زیرساخت های استان خوزستان با محوریت بحران ریزگردها

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات