وزارت امنیت داخلی آمریکا فرمان ترامپ را زیرسوال برد

بازدید 643 زمان 2017/02/25 کد خبر 4707

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل وزارت امنیت داخلی آمریکا نتوانست شواهدی عینی در خصوص دستور ترامپ برای شهروندان هفت کشور مسلمان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل وزارت امنیت داخلی آمریکا نتوانست شواهدی عینی در خصوص دستور ترامپ برای شهروندان هفت کشور مسلمان پیدا کند و در گزارشی سه صفحه ای، اصل ادعاهای مطرح شده توسط ترامپ را زیر سوال برد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، اسوشیتد پرس در گزارشی از واشنگتن نوشت: تحلیلگران اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا نتوانستند به شواهد کافی در این خصوص دست پیدا کنند که شهروندان هفت کشور مسلمان که بر اساس فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سفر به این کشور منع شده اند، تهدید تروریستی علیه آمریکا به وجود می آورند.

بر اساس پیش نویس یک سند که در اختیار اسوشیتد پرس قرار گرفت، شهروندی یک کشور «شاخص غیر محتمل» در خصوص تهدیدهای تروریستی علیه آمریکا است.

ترامپ در توجیه این اقدام خود مدعی شده بود نگرانی های تروریستی، مهمترین دلیل برای امضای این فرمان موقت در اواخر ماه ژانویه بود.

این گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا بر اساس اطلاعات غیر محرمانه بیانیه های مطبوعاتی وزارت دادگستری در خصوص محکومیت های مربوط به حوادث تروریستی و عاملان این حوادث، آمارهای مربوط به صدور روادید وزارت امور خارجه، گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص ارزیابی تهدیدات در جهان در سال ۲۰۱۶، و همچنین گزارش های وزارت امور خارجه در خصوص حوادث تروریستی در سال ۲۰۱۵ تهیه شده است.

این گزارش سه صفحه ای، اصل ادعاهای مطرح شده توسط ترامپ را زیر سوال می برد.

در این گزارش آمده است از میان ۸۲ نفر که بر اساس اعلام دولت آمریکا، از یک گروه تروریستی خارجی الهام گرفته اند تا در آمریکا دست به حمله بزنند، بیش از نیمی از آنها شهروندان آمریکایی متولد آمریکا بوده اند.

منبع : تابناک


خبر های مشابه وزارت امنیت داخلی آمریکا فرمان ترامپ را زیرسوال برد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات