۱۳ ساختار کانونی و منسجم در زمینه پدافند غیرعامل در کشور ایجاد شد

۱۳ ساختار کانونی و منسجم در زمینه پدافند غیرعامل در کشور ایجاد شد
بازدید 636 زمان 2017/02/26 کد خبر 4760

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مجتبی مولوی در کارگاه تخصصی آموزشی پدافند غیرعامل و دریا که در بندرعباس …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مجتبی مولوی در کارگاه تخصصی آموزشی پدافند غیرعامل و دریا که در بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: استان هرمزگان به لحاظ وجود جزایر چهارده گانه و دارا بودن موقعیت ژئوپولیتیک، پتانسیل بسیار خوبی برای پرداختن به پدافند غیرعامل دارد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص” ، افزود:همگی باید تلاش کنیم تا حوزه های پدافند غیر عامل را شناسایی و در راه تحقق اهداف آن گام برداریم.

معاون اداره کل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور ادامه داد: بالغ بر ۱۵ماده در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه بر امر پدافندغیرعامل تاکید دارد، از جمله اینکه دستگاه های اجرایی باید دقت داشته باشند هر طرح عمرانی در هر جای کشور بخواهد تحقق یابد و اجرا شود باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد که اگر این امر محقق شود حتما به توسعه پایدار دست خواهیم یافت.

مولوی تصریح کرد: یکی از اهداف توسعه پایدار صیانت از زیر ساخت ها و مراکز ثقل کشور است و پدافند غیرعامل توجه ویژه ای به بخش توسعه کشور و توجه به الزامات طرح های عمرانی و توسعه دارد و امروز در سطح کشور ۱۳ ساختار کانونی و منسجم در زمینه پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای پدافندغیرعامل در استان ها این است که طرح ها در دستگاه های اجرایی پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند و به شورای پدافندغیرعامل ابلاغ شوند و امروز در همه استان ها کارگروه های دوازده گانه اجرایی شکل گرفته است و اهداف و برنامه های آنها مشخص است.

معاون اداره کل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور گفت: با گزارشی که از استان هرمزگان گرفتیم همه کارگروه ها در آن فعال هستند و امروز در چهار سطح استراتژیک اهداف پدافندغیرعامل را پیگیری می کنیم.

همچنین معاون امور بسیج و استان های سازمان پدافندغیرعامل کشور نیز در این همایش با اشاره به حوزه های ژئوپولیتیک و اهداف کلی پدافندغیرعامل در دریا، اظهار داشت: دریا تمدن ساز است و فرصتی است برای توسعه پایدار و افزایش ثروت در کشور و این سیاست استعمار است که ایران را از دریا محروم کند.

سردار غلامعلی حیدری افزود: دریا سرشار از منابع عظیم انرژی گاز و ذخایرمعدنی ومواد غذایی است  و تسلط بر خلیج فارس به معنای تسلط بر انرژی جهان است.

وی گفت: اهداف کلان و کلی پدافندغیرعامل در دریا شامل حفظ جان و کاهش تلفات و سرمایه انسانی و کاهش آسیب پذیری و پایداری در برابر تهدیدات و حفاظت از زیر ساخت ها و تاب آب آوری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز در این نشست آموزشی بیان داشت: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت استراژیک کشور و کریدور تجاری به اقصی نقاط دنیا عملا پیشانی امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی کشور جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سید عبدالمحمد سجادی افزود: بنابراین استحکام و مقاوم سازی زیر ساخت ها در امر کالبدی و رعایت الزامات پدافندغیر عامل در حوزه های مختلف و توجه به مقوله پدافند غیرعامل و حساسیت آن در استان هرمزگان عملا بازتاب کلی اهداف کلان در جمهوری اسلامی ایران است.

کارگاه تخصصی آموزشی پدافند غیرعامل و دریا با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل، مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۱۳ ساختار کانونی و منسجم در زمینه پدافند غیرعامل در کشور ایجاد شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات