نماز فارسی؛ توطئه جدید در فضای سایبری

نماز فارسی؛ توطئه جدید در فضای سایبری
بازدید 634 زمان 2017/02/26 کد خبر 4772

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر مجید ابهری آسیب شناس و پژوهشگر اجتماعی اظهار داشت: گروه های مختلف …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر مجید ابهری آسیب شناس و پژوهشگر اجتماعی اظهار داشت: گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با توجه به وابستگی شان به مراکز جنگ نرم هر روز و هر ساعت توطئه جدیدی راه اندازی می کنند.

وی در ادامه گفت: ایجاد سوالات بی اساس و شبهه های غیر منطقی برای جوانان و کاربران که فاقد سواد دینی و تخصص لازم هستند توسط مراکز وهابی و صهیونیستی هر روز رنگ تازه ای می گیرد.

دکتر ابهری با بیان اینکه نخبگان دینی، کارشناسان و صاحب نظران توجه کافی به اینگونه سوالات ندارند افزود: این حرکات همانند موریانه ذهن و روح فرزندان ما را می خورد. جدیدترین توطئه از سوی اینگونه مراکز مطرح کردن نماز به زبان فارسی است.

این پژوهشگر اجتماعی خاطر نشان کرد: در این گروه ها سوال هایی مطرح می شود مانند اینکه چرا باید با زبان عربی نماز بخوانیم درحالیکه اعراب ما را مورد اهانت و حمله قرار می دهند؟! چرا باید با زبان آنها با خدا گفتگو کنیم؟ اما در جواب این سوال باید گفت که این افراد نمی خواهند بدانند زبان عربی اختصاص به چند کشور نداشته و زبان قرآن است و برای وحدت مسلمانان باید نماز و عبادت با زبان قرآن باشد.

وی تصریح کرد: شخصی نماز را به زبان فارسی می خواند و به جای حمد، سپاسگزاری می کند و با الفاظ فارسی ارکان نماز را به جای می آورد!

دکتر ابهری متذکر شد: بر اساس سی سال سابقه آسیب شناسی در همین نکته و طبق قانون اساسی گفتگو و مکاتبات باید بر اساس آن باشد اما به دستور قرآن کریم و خداوند نماز باید به زبان عربی خوانده شود و این کار هیچ ربطی به داعش، طالبان و وهابی ها ندارد و توطئه خزنده ای است که بر علیه دیانت مبین اسلام به راه افتاده است.

آسیب شناس اجتماعی در پایان با تاکید بر ضرورت روشنگری مراجع و کارشناسان دینی  در این مورد مطرح کرد: مراجع عظام، نخبگان دینی و صاحبنظران حوزه های علمیه باید فوراً وارد عمل شده و اجازه ندهند اینگونه سمپاشی ها فضای فرهنگی فرزندان ما را مسموم کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نماز فارسی؛ توطئه جدید در فضای سایبری

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات