همایش پدافند غیرعامل توزیع برق در اردبیل آغاز به کار کرد

همایش پدافند غیرعامل توزیع برق در اردبیل آغاز به کار کرد
بازدید 672 زمان 2017/02/28 کد خبر 4857

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل صبح سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه این …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل صبح سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه این کارگاه  پدافند غیرعامل را دفاع در مقابل تهاجم بدون استفاده مستقیم از صلاح و درگیر شدن توصیف کرد.

علیرضا علیزاده با بیان اینکه اقدامات دفاع غیرعامل در مقابل تهاجمات مختلف نظامی و غیرنظامی انجام می‌شود، اضافه کرد: از جمله جنگ نرم و جنگ سایبری در این عرصه مورد تأکید است.

وی با تأکید به اینکه عمده‌ترین تهدید در زمینه برق حملات سایبری و نفوذ خرابکاری است، ادامه داد: عمده مراکز در معرض تهدید نیز مراکز تولید انرژی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با یادآوری هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: متأسفانه با وجود هزینه قابل‌توجه در جنگ تحمیلی بعدها در زیرساخت‌ها به مهندسی پدافند غیرعامل توجه چندانی نشده است.

علیزاده به ضرورت طراحی، ساخت‌وساز و نیرورسانی متناسب با الزامات پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: از جمله موارد محل تهدید نیروگاه‌های پراکنده، عدم اتوماسیون کامل شبکه و وابستگی خدمات به عوامل دیگر است.

وی افزود: در راستای مقابله با تهدیدات شناسایی نقاط حساس، آموزش کارکنان و برقراری اکیپ‌های سریع و همچنین انجام مانورهای لازم و استفاده از تجهیزات روز تأکید می‌شود.

گفتنی است در این کارگاه سه روز ۱۰۰ نفر از استان‌های شمال غرب کشور حضور یافته‌اند و در این سه روز به تبادل نظر در خصوص مدیریت بحران توزیع برق خواهند پرداخت.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه همایش پدافند غیرعامل توزیع برق در اردبیل آغاز به کار کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات