پدافند غیرعامل ضرورت و واقعیت جامعه است

پدافند غیرعامل ضرورت و واقعیت جامعه است
بازدید 575 زمان 2017/03/02 کد خبر 4883

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل امروز، ۱۱ اسفندماه در سومین …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل امروز، ۱۱ اسفندماه در سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ما حداقل این موضوع را تجریه کردیم که در جنگ مراکز حیاتی اصلی‌ترین هدف دشمن قرار می‌گیرد و در اولویت‌های بعدی مراکز حساس و مهم و به ترتیب مراکز دیگر. 

وی افزود: باید بدانیم که این مراکز نباید در معرض آسیب‌های جدی قرار بگیرند و کشورهایی موفق هستند که کمترین مشکلات را در این حوزه داشته باشند.

نصیری تصریح کرد: زمانیکه بحث پدافند غیرعامل مطرح شد هدف صرفاً مقابله با دشمنانی که درگیر مستقیم جنگ بودند نبود؛ بلکه  این پدافند در مقابل بلایای طبیعی نیز مورد توجه بود. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه از ۴۳ بلایای طبیعی در جهان با ۳۳ مورد آن در کشور مواجه هستیم، افزود: همچنین جزو ۱۰ کشور اول دنیا از نظر آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی هستیم. 

وی با بیان اینکه در عصر کنونی زندگی بدون برق دشوار بوده و عملاً برق یکی از نیازهای اساسی زندگی شده است، افزود: از طرفی نیز برق صرفاً برای نیازهای عمومی مردم نیست؛ بلکه بسیاری از کارهای دفاعی نیز تکیه بر استفاده از برق دارد. حتی بسیاری از فعالیت‌ها از جمله در حوزه ارتباطات نیز نیازمند برق هستیم. 

 نصیری با بیان اینکه پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها ضروری است، گفت: برق جزو حوزه‌های قابل توجه ویژه در بخش پدافندغیرعامل است؛ چراکه اگر برق نباشد بسیاری از فعالیت‌های دیگر مختل خواهد شد. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: در عصر کنونی باید از شیوه‌های علمی و تخصصی بهره بگیریم و در این راستا نیازمند آموزش، بالا بردن تخصص و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها هستیم. 

وی با بیان اینکه وقتی هزینه می‌کنیم باید بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، تاکید کرد: اگر در کشور به این نتیجه رسیده‌اند که پدافند غیرعامل یک ضرورت است، پس این ضرورت یک واقعیت است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پدافند غیرعامل ضرورت و واقعیت جامعه است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات