توصیه پاریس به واشنگتن؛ مقابله با نفوذ ایران در سوریه به جای مقابله با نفوذش در عراق

توصیه پاریس به واشنگتن؛ مقابله با نفوذ ایران در سوریه به جای مقابله با نفوذش در عراق
بازدید 88 زمان 2017/03/04 کد خبر 4927

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  یک مقام مسئول فرانسوی می‌گوید، پاریس از طریق گفت‌وگوهای مسئولانی از این کشور …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  یک مقام مسئول فرانسوی می‌گوید، پاریس از طریق گفت‌وگوهای مسئولانی از این کشور با مسئولان جدید در شورای امنیت ملی آمریکا دریافته که همه ذکر و فکر مسئولان آمریکایی، مقابله با نفوذ ایران در عراق است.  

یک منبع فرانسوی به روزنامه الحیاة چاپ لندن گفته که «همه مسئولان آمریکایی دغدغه‌ تسلط ایران بر عراق  را دارند، زیرا تعدادی از مسئولان در دولت [جدید آمریکا] در عراق بوده‌اند و این مسئله [نفوذ ایران] را [به چشم] دیده‌اند.

این منبع افزود: زمانیکه اینها [مسئولان آمریکایی] به منطقه فکر می‌کنند، نفوذ ایران را در هر جای آن می‌بینند و می‌خواهند مقابل آن بایستند و این چیزی است که با دیدگاه رئیس جدید آمریکا [دونالد ترامپ] هم تطابق دارد.  

به گفته این منبع فرانسوی، آنچه پاریس به آمریکایی‌ها توصیه می‌کند این است که باید بر مقابله با نفوذ ایران در سوریه متمرکز شد. آنچه پاریس دنبال آن است، مقابله با نفوذ ایران در سوریه است و این کار باید از طریق افزایش امکانات نظامی برای مبارزه با داعش انجام شود. زمانیکه از شش ماه پیش پرونده سوریه در حال بررسی بود، صحبت از راهکار سیاسی و مرحله انتقالی و قانون اساسی و انتخابات بود. از طرفی دیگر هم سخن از مبارزه با داعش بود. زمانیکه سخن به اینجا رسید که چطور باید در رقه عمل کرد، مسأله سیاسی شد و پاریس به آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که امکانات نظامی بیشتری برای آزادسازی رقه در اختیار قرار بدهد و شاید بعد از آن در دیرالزور و بعد از آن باید تحرک سیاسی را با قدرت به همراه عرب‌ها و اروپایی‌ها آغاز کرد تا دولت عربی سنی‌مذهب محلی در همه این مناطق روی کار بیاید تا شاید ترمزی برای [افزایش نفوذ] ایران باشد.

این منبع همچنین در پایان گفت که آزادسازی رقه، نیروهای بیشتری را می‌طلبد و بهتر است از کُردها استفاده شود تا ترکیه… بنابراین باید برای مرحله بعداز آزادسازی رقه نیز فکری کرد که چه کسی می‌خواهد آن را اداره کند.  

این منبع تأکید کرد که آزادسازی رقه بستگی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا دارد و گزینه کوتاه‌مدت شاید این باشد که در بهار اتفاق بیفتد اما بلندمدت، در طول یک سال آتی.  

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه توصیه پاریس به واشنگتن؛ مقابله با نفوذ ایران در سوریه به جای مقابله با نفوذش در عراق

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات