برنامه رژیم صهیونیستی برای تخلیه مخازن آمونیاک حیفا

برنامه رژیم صهیونیستی برای تخلیه مخازن آمونیاک حیفا
بازدید 504 زمان 2017/03/05 کد خبر 4979

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی خبر داد که به زودی یک کارشناس هلندی برای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی خبر داد که به زودی یک کارشناس هلندی برای بررسی چگونگی تخلیه مخازن آمونیاک از بندر حیفا به سرزمین‌های اشغالی وارد خواهد شد.

گفته می‌شود این مخازن به‌طور بالقوه ۵ برابر کشنده‌تر از بمب اتمی است که در هیروشیمای ژاپن انداخته شد.

محموله‌های آمونیاکی که این مرکز هر ماه از طریق بندری در منطقه تحویل می‌گیرد تهدید جدی‌ محسوب می‌شود. گفته می‌شود اگر به هر دلیلی این محموله به هوای بیرون نشت کند، می‌تواند تا ۶۰۰ هزار نفر را به کشتن دهد.

کارشناسان می‌گویند اگر مخزن آمونیاک به هر دلیلی برای مثال بر اثر زلزله یا حمله آسیب ببیند، گاز سمی که از آن منتشر می‌شود می‌تواند ۱۶ هزار نفر را خفه کند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تهدید کرده است که در صورت تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به لبنان حزب الله با استفاده از موشک‌های خود مخازن آمونیاک را هدف قرار خواهد داد.

مرکز ذخیره‌سازی آمونیاک در حیفا ۳۰ سال قدمت دارد. موسسۀ فناوری تکنیون به‌تازگی وجود این مرکز را خطری برای سلامت عمومی اعلام کرده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برنامه رژیم صهیونیستی برای تخلیه مخازن آمونیاک حیفا

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات