رزمایش پدافند‌زیستی استان قم برگزار می‌شود‌

رزمایش پدافند‌زیستی استان قم برگزار می‌شود‌
بازدید 527 زمان 2017/03/05 کد خبر 4983

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهدی متقیان با اشاره به برگزاری رزمایش ۲ روزه پدافند‌زیستی در روزهای ۱۶ …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهدی متقیان با اشاره به برگزاری رزمایش ۲ روزه پدافند‌زیستی در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند اظهار داشت: در راستای تدابیر فرماندهی کل قوا در حوزه پدافند غیرعامل و ابلاغ پدافند زیستی کشور و با توجه به اینکه عنصر پدافند غیرعامل به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر دفاعی بشر در برابر حوادث دشمن خارجی و پشتوانه اقتدار ملی و مناسب‌ترین راهکار برای افزایش آستانه مردمی است، این رزمایش برگزار خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: در سال ۹۳ رزمایش پدافند زیستی استان در حوزه دام در دستور کار پدافند زیستی استان به ریاست استاندار قم قرار گرفت و با مشارکت تمام دستگاه‌های لشکری و کشوری ازجمله سپاه علی بن ابیطالب(ع)، اداره‌کل اطلاعات استان، دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما، دامپزشکی استان و اداره‌کل پدافند غیرعامل به‌عنوان دبیر و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه زیستی استان این رزمایش امسال برگزار می‌شود.

متقیان ادامه داد: این رزمایش در روزهای سه‌شنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند سال‌جاری در موقعیت‌های دام‌شهر قم و روستاهای اکبرآباد، علی‌آباد و قلعه صدری انجام خواهد شد. این رزمایش با حضور تمامی مدیران پدافند غیرعامل استانداری‌های سراسر کشور و مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این رزمایش گام مؤثری در راستای امنیت پایدار در حوزه‌های ۶ گانه پدافند زیستی برداشته شود و گفت: در روز ۱۶ اسفند رزمایش دور میزی پدافند با حضور کلیه اعضا و پدافند زیستی سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: در روز ۱۷ اسفند نیز با حضور استاندار، سردار جلالی و رئیس سازمان دامپزشکی و روسای کارگروه‌های ۸ گانه شامل کارگروه رصد و پایش هشدار سریع، کارگروه آشنا‌سازی و تشخیص، کارگروه مدیریت افکار عمومی‌، کارگروه پیگیری، کارگروه محدودسازی و امنیت، کارگروه تریاژ‌، تخلیه و درمان‌، کارگروه رفع آلودگی و حذف منابع آلوده، کارگروه بازتوانی و بازسازی و همچنین واحدهای عملیاتی کارگروه‌های ۸ گانه تحت فرماندهی فرمانده صحنه عملیات قرارگاه تاکتیکی انجام خواهد شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رزمایش پدافند‌زیستی استان قم برگزار می‌شود‌

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات