آمانو: آژانس نبود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند

آمانو: آژانس نبود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند
بازدید 118 زمان 2017/03/06 کد خبر 5011

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود که …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود که در نخستین روز کاری نشست شورای حکام قرائت کرد، درباره ایران گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیش از یک سال گذشته، اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام را راستی آزمایی و نظارت کرده است. 

یوکیا آمانو در این بیانیه افزود: در ماه ژانویه آژانس برچیدن سانتریفیوژها و زیرساخت های اضافی در تاسیسات فردو و انتقال آنها به نطنز را تایید کرد و این تجهیزات در انبار نگهداری شده و تحت نظارت مستمر آژانس هستند.

مدیرکل آژانس تصریح کرد: گزارش من اطلاعات بیشتری را در خصوص میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ارائه می دهد. 

وی تاکید کرد: آژانس نبود انحراف در فعالیت های هسته ای ایران تحت نظارت پادمان ها را تایید می کند و ارزیابی عدم وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد.  

 نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز با شرکت سی و پنج کشور عضو این شورا و اعضای آژانس در وین آغاز بکار کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آمانو: آژانس نبود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات