شرط وزارت خارجه آمریکا برای لغو دستور مهاجرتی ترامپ

شرط وزارت خارجه آمریکا برای لغو دستور مهاجرتی ترامپ
بازدید 550 زمان 2017/03/08 کد خبر 5081

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا سیاست‌های خارجه عموما از طریق شخص ترامپ، مشاوران و بستگان نزدیکش و در صفحه توئیترش اعلام شده‌اند.

در همین حال رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هنگامی که برای استخدام تیم رهبری و آماده کردن کاهش بودجه تلاش می‌کند، بسیار محتاطانه رفتار کرده و از ظاهر شدن در رسانه‌ها و ملاء عام اجتناب کرده است.

از نظر بسیاری از افراد برگزار نشدن کنفرانس‌های روزانه که روزنامه‌نگاران، اساتید و دیپلمات‌های سراسر جهان به تماشای آن می‌نشینند نشانه‌ای از کمرنگ شدن نقش وزارت امور خارجه آمریکاست.

اما مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه مجددا پشت تریبون قرار گرفت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی پیش از آنکه به سوالات مربوط به دستور ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان شش کشور مسلمان، آزمایش‌های موشکی کره شمالی و صلح در خاورمیانه پاسخ دهد، گفت: برگشتن به اینجا چقدر احساس خوبی دارد.

وی تاکید کرد که تیلرسون قصد دارد که در چند روز آتی برای مذاکره درباره تهدید اتمی کره‌شمالی و دیگر مسائل به ژاپن، چین و کره‌جنوبی سفر کند.

تونر در دفاع از دستور ترامپ برای ممنوعیت سفر گفت: این یک اقدام امنیتی است و اگر واشنگتن بتواند سیستم کنترلی به راه اندازد که تضمین کند مسافری از کشورهای مذکور هیچ تهدیدی به همراه ندارد، این دستور لغو خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ تغییری در سیاست «چین واحد» واشنگتن به وجود نیامده و آمریکا در تلاش است تا سیاست‌ها مربوط به شهرک‌سازی‌های اسرائیل را مشخص کند.

وی به سوالات حول محور “کم‌تجربگی” تیلرسون و برنامه کاخ سفید برای کاهش بودجه وزارت امور خارجه و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا تا بیش از یک سوم نیز پاسخ داد.

تونر در این کنفرانس خبری گفت: از صبر و شکیبایی شما در یک ماه گذشته بسیار قدردانی می‌کنم و اینکه اجازه دادید دولت در شرایط جدید قرار گیرد. من می‌توانم به شما اطمینان بدهم تیلرسون با کاخ سفید و رییس جمهور کاملا در ارتباط است.  فکر می‌کنم آخرین نشست وی روز دوشنبه برگزار شد. می‌توانم به همگان اطمینان بدهم که صدای وزیر امور خارجه و صدای وزارت خارجه کاملا شنیده می‌شود و در مذاکرات سیاسی کاملا شفاف و مشخص است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه شرط وزارت خارجه آمریکا برای لغو دستور مهاجرتی ترامپ

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات